Някога тя се е чувствала като звезда, но сега е уморена. Годините и тъгата са изписани на лицето ѝ. Но нали има грим! Тя слага костюма си и излиза на сцената.

Завръщане. Може би така трябва да се нарече последният проект на Памела Андерсън. Завръщане в Холивуд? Или във фокуса на феновете? Може би и двете.

И защо не? След като Деми Мур, друга икона на 90-те, успя да направи фантастична рoля в The Substance и спечели „Златен глобус“ за изпълнението си, защото и Андерсън да не направи същото? Впрочем, Памела също беше сред номинираните.

Но нека бъдем честни. Андерсън е по-известна с разводите си, отколкото с ролите си. И с голите си снимки. Всъщност кариерата ѝ започва с фотосесия за американския Playboy. И едва след това се насочва към киното. Пробивът идва със „Спасители на плажа“ и образът на Си Джей Паркър като че ли остава и досега с нея.

„Винаги съм смятала, че мога много повече от това да тичам по бански насам-натам“, казва Андерсън.

А сега се опитва и да го докаже. Преди няколко дни бе премиерата на The Last Showgirl. Филмът е режисиран от внучката на големия Франсис Форд Копола – Джия Копола. А в главната роля е Андерсън. Тя играе вариететна танцьорка в Лас Вегас. Това е една изчезнала професия, която в наши дни почти не се практикува. Но преди няколко десетилетия не е било така. Както самата Памела казва във филма:

„В Лас Вегас бяхме като филмови звезди“.

Интересът към танцьорките обаче спада и те са принудени да търсят друго препитание. Именно в ролята на такава жена влиза Андерсън. Тя си партнира с холивудската легенда Джейми Лий Къртис и с бившия кечист Дейв Батиста, който се насочи към актьорската професия след като слезе от ринга.

Това не е първият опит на Холивуд да разкаже историята на тези танцьорски. The Wall Street Journal припомня филма на Пол Верховен Showgirls от 1995 г., наричайки го „славен“. Сега Джиа Копола се опитва да направи нещо подобно, но не толкова крещящо, пише изданието.

Ако става дума за сравнения с Мур, трябва да се каже, че Андерсън е „по-малко актриса“ и в изпълнението ѝ няма дълбочина, твърди WSJ. Но пък засега отзивите за филма са предимно позитивни. Андерсън вече обиколи най-рейтинговите американски вечерни предавания, за да рекламира продукцията.

Историята се развива през 80-те години на миналия век. Батиста е в ролята на мениджър на група танцьорки, сред които е и Андерсън. Той обаче обявява, че шоуто им слиза от сцена след две седмици. По-младите колежки на Андерсън бързо се ориентират, но тя не може да преживее края на кариерата си.

За капак героинята ѝ Шели не получава подкрепа и от дъщеря си (Били Лърд), която смята професията на майка ѝ за „глупаво голо шоу“. В този история Къртис е настояща сервитьорка и някогашна участничка в трупата на Шели.

На 57 години Андерсън няма много общо с наложения ѝ по цял свят образ на сексбомба. Днес тя упорито ходи без грим навсякъде, обяснявайки, че иска да покаже естествената си красота. И се опитва да играе сериозни, драматични роли. Макар че според WSJ и актрисата е провалила филма, и филмът е провалил актрисата.