Тандемът Памела Андерсън и Джейми Лий Къртис е истинска наслада за зрителите в затрогващата история на режисьорката Джия Копола The Last Showgirl.

Бившата спасителка на плажа влиза в ролята на Шели, танцьорка, която участва в едно и също представление от 30 години и току-що научава, че шоуто се закрива. Тя не просто губи работата, която обожава, на възраст, на която е малко вероятно да получи друга. Тя губи собствената си идентичност.

Къртис е нейната приятелка Анет, която някога е била шоугърла, а сега се подвизава като сервитьорка в същия клуб. Това не е идеалната работа за човек като нея, който има проблеми с хазарта.

Въпреки че Лас Вегас е известен с блясъка си, липсата на суета в ролите на Андерсън и Къртис е сред най-силните черти на филма, разказва BBC.

Копола представя живота им със симпатия, но и с ясна откровеност за мечтите, които така и не са постигнали, и за младостта, която безвъзвратно е останала в миналото.

Шели все още е красива, но когато я виждаме за първи път на прослушване за нова работа, ракурсът на камерата ни показва кожата на отпуснатата ѝ челюст.

Youtube | The Last Showgirl Review: Pamela Anderson Stuns In Gia Coppola's Melancholic Vegas Drama

С тонове пайети, пера и тонове грим на сцената, извън нея Шели прилича на всяка друга жена на средна възраст в магазина за хранителни стоки, например. През цялото време Памела използва кукленски фалцет, който прави чудеса, за да предаде момичешките мечти, които Шели никога не е изоставяла.

В сравнение с нея, Анет изглежда като карикатура на яка мадама, с рошава прическа, отвратителен бронзант за тен и матово червило. Къртис обаче влиза в кожата на тази жена, която е напълно уверена в това, което е.

Филмът представя Лас Вегас по романтичния начин, по който го прави Шели, като бляскава мека на шоубизнеса. Виждаме я в ярко осветената гримьорна или как бърза към сцената с другите шоугърли в техните пищни костюми.

Но също така виждаме, много по-ясно от Шели, че тези украшения са част от декор на шоу, което се е превърнало, както казва една по-млада танцьорка – в динозавър.

Няколко рязко очертани персонажа, сред които две по-млади шоугърли, помагат да се разкрие колко нереална е мечтата на Шели. Тя е убедена, че шоуто Le Razzle Dazzle, е важно и има наследство, което датира от кабарето Лидо в Париж. „На никой не му пука“, казва по-младата танцьорка.

Били Лурд е силна в ролята на Хана, враждебната дъщеря на Шели в колежанска възраст, която тя често пренебрегва като дете и не е виждала от година. Момичето приема предложението на майка си да гледа на живо шоуто, но след това отива зад кулисите и го нарича „жалък боклук“. Актьорската игра на Лурд дава да се разбере, че Хана е наранена, а не злонамерена.

Но всъщност, Хана не греши за шоуто, което е всичко за майка ѝ. Деликатният баланс между тези две истини във филма работи, защото Памела Андерсън въплъщава героинята си с дълбоко искрено чувство.

Най-накрая една от най-сексапилните холувидски звезди получава роля, достойна за „Оскар“. Но опустошението във вътрешния свят на образа ѝ, което тя улавя преди това, е истинският актьорски триумф.

The Last Showgirl има повече сюжетна линия, но също така разчита на образи и сцени, които придават голяма дълбочина.

Анет танцува сама в клуба, близо до масите за хазартни игри, позирайки като шоугърлата, която някога е била. Но вече никой не й обръща внимание.

Изглежда глупаво в униформата си на камериерка от 40-те години на миналия век. Но Къртис я превръща във въздействащ израз на нейния характер, в тъжен опит да си възвърне - макар и само за минута, младостта и вниманието, които някога са били нейни.

Няма как да не акцентираме върху новия имидж на Памела Андерсън, наложен във филма. Някога тя беше момичето от плаката на „Спасители на плажа“.

Но миналата година спечели широко одобрение за документалния филм на Netflix Pamela: A Love Story и стана популярна с появата си на Седмицата на модата в Париж без никакъв грим – визия, отразена и в The Last Showgirl.