Meta предизвика сериозен отзвук миналата седмица, след като разкри, че планира буквално да напълни платформата си с голям брой потребители, контролирани изцяло от AI.

„Очакваме тези AI потребители да съществуват в нашите платформи по същия начин, по който са и профилите на истинските хора. Те ще имат биографии, профилни снимки и ще могат да генерират и споделят съдържание, захранвано изцяло от изкуствен интелект. Това е посоката, в която вървим,“ казва Конър Хейс, вицепрезидент в продуктовия отдел за генеративен AI в Meta, пред Financial Times.

Идеята на компанията да напълни платформите си с изкуствено генерирано съдържание и по този начин буквално да ускори обезценяването на интернет пространството предизвиква тревога.

Някои потребители забелязват, че Facebook вече е пълен със странни профили, създадени от изкуствен интелект, повечето от които отдавна са спрели да публикуват съдържание. Пример за това е „Лив“ - „горда чернокожа куиър майка на две деца и източник на житейски истини,“ каквато е и биографията ѝ.

Нейният профил става вайръл заради неестественото си и нелепо описание. Meta започва да изтрива тези стари фалшиви профили, след като те не успяват да привлекат ангажираност от реални потребители, пише WIRED.

Въпреки множеството минуси и притеснения, свързани с подобни профили, AI-създадените социални персонажи могат да бъдат ценен инструмент за изследователи, които изучават как е способна технологията да имитира човешко поведение.

Това обаче не означава, че Meta планира да използва своите AI потребители за подобни полезни изследвания. Въпреки че компанията има история с използването на генерирани потребители за тестване на инфраструктурата си, основната ѝ цел изглежда по-друга.

По-вероятно е Meta да се е вдъхновила от успеха на платформи като Character AI, които позволяват на потребителите да взаимодействат с различни чатбот персонажи. Според различни доклади, потребителите прекарват средно около два часа дневно в приложението или в сайта на Character AI - което най-вероятно Мeta се опитва да постигне.

На този фон Марк Зъкърбърг казва пред инвеститорите, че AI персонажите ще играят важна роля в бъдещето на компанията.

„Уверен съм, че през следващите няколко години това ще се превърне в значителна тенденция,“ коментира той по време на представянето на финансовите резултати на Meta за третото тримесечие на 2024 г.

Дори ако Meta успее да използва своите AI потребители за увеличаване на ангажираността, това ще бъде част от експеримент, който рискува да превърне платформата в хаотично и изпълнено с безсмислено съдържание пространство.