С несигурното бъдеще на TikTok в САЩ много социални мрежи вече се надпреварват да привлекат милионите потребители, които търсят алтернатива за публикуване на кратко видео съдържание. Instagram, Facebook, YouTube и Snapchat отдавна имат секция и за видеа, но сега дори и платформи, концентрирани върху друг тип съдържание, се включват в надпреварата.

X и Bluesky вече правят важни стъпки, за да запълнят празнината на пазара за клипове с кратък формат.

Илон Мъск, който управлява X, обяви, че стартира нова видео секция, която ще позволи на потребителите в САЩ лесен достъп до кратки видеа чрез специален видео таб.

Новата функция е част от амбицията на X да се утвърди в сферата на видеосъдържанието, особено след като през последната година платформата пусна и самостоятелно ТВ приложение за гледане на видеа.

С проблемите, които имат TikTok и други приложения на ByteDance в САЩ, X вижда възможност да привлече аудиторията, която си търси нов приют, пише TechCrunch.

Bluesky не остава по-назад.

Платформата обяви, че въвежда персонализиран видео фийд, който потребителите могат да добавят към началните си екрани. Новата функция включва секция за популярни видеа, подобно на TikTok.

„И ние трябваше да се включим в играта! Bluesky вече има персонализирани видео фийдове“, казва компанията в блога си, отбелязвайки, че тези страници могат да бъдат напълно адаптирани според предпочитанията на индивидуалните потребители.

Платформата отбелязва значителен ръст, преминавайки границата от 28 милиона потребители, като интересът към нея расте заради несигурността около TikTok и други приложения на ByteDance, включително CapCut и Lemon8.

Meta също се включва, като наскоро обяви старта на приложение за редакция на видео - Edits, което цели да се конкурира с CapCut.