Нова ера за Tumblr: Шанс за блясък в света на видеосъдържанието
Новата видео функция на платформата цели да привлече TikTok потребителите, но може ли да се конкурира с гиганта за видеосъдържание
През 2015 г. популярната платформа Tumblr представи нов експериментален продукт, наречен Tumblr TV, който позволява на потребителите да разглеждат по-лесно GIF изображения. Днес, почти десетилетие по-късно, функцията вече еволюира, като включва поддръжка на видео съдържание, както в TikTok и Meta.
Tumblr обяви, че Tumblr TV ще бъде официална част от платформата за потребителите по цял свят.
Новите потребители ще могат да открият Tumblr TV таба на видно място в приложението, докато вече регистрираните ще могат да активират или деактивират функцията от настройките на табовете в Dashboard.
Това решение на компанията не е случайно и идва точно навреме, когато бъдещето на TikTok в САЩ е несигурно.
На 19 януари, денят, в който TikTok беше забранен в САЩ, Tumblr отчита скок в потребителския интерес. Броят на инсталациите на приложението за iOS нараства с около 35%, а новите потребители в Communities - функцията за групи по различни теми - се увеличават с впечатляващите 70%.
Сред новите общности се открояват TikTok Repository - група за архивиране и споделяне на TikTok видеа, както и TikTok Refugees, която привлече както нови потребители, така и такива, които преоткриват любовта си към Tumblr.
Въпреки че Tumblr TV цели да се превърне в добра алтернатива на TikTok, платформата все още има доста слабости. Въпреки множеството подобрения, направени, докато функцията все още е в тестов период - като поддръжка на lightbox, по-добро управление на видеата и интеграция на видео формати - крайният продукт не успява да се доближи до уникалния характер на TikTok, където доминира оригиналното съдържание от създателите.
Tumblr TV предлага вертикална навигация чрез плъзгане, която наподобява тази на TikTok, като потребителите могат да разглеждат видеа по най-различни теми като „Изкуство“ или „Спорт“. Въпреки това, GIF изображенията в този режим са с ниско качество, а много от видеата не са оптимизирани за вертикално гледане, тъй като първоначално не са заснети за такъв формат.
Въпреки тези ограничения, компанията се надява, че видеата и новият облик ще създадат усещане за „дом“ за TikTok потребителите, ако решат да преминат към Tumblr.
Разбира се, с временното възстановяване на платформата в САЩ, интересът към алтернативни приложения като Tumblr TV вероятно ще отслабне, но все пак компанията залага на лоялната си общност и се надява да привлече нови потребители.