„Кой още използва Snapchat през 2024 година?“, пита потребител в X. Оказва се, че много хора не само използват приложението, но и генерират приходи от него.

Популярната инфлуенсърка Джулиана Годард, по-известна като YesJulz, наскоро сподели в социалните мрежи впечатляващите си приходи от Snapchat. 34-годишната жена разкри, че печели хиляди долари месечно, публикувайки съдържание само 10–15 дни в месеца, пише Fast Company.

От февруари 2025 г. Snapchat ще стартира разширена програма за монетизация на съдържанието, която ще позволи на създателите да печелят повече.

Програмата ще обедини приходите от рекламите в Stories и Spotlight – два от най-популярните формати на платформата.

Stories могат да бъдат споделяни с приятели и последователи, докато Spotlight предлага кратки видеа, наподобяващи тези в TikTok. Досега монетизацията за тези два формата беше отделна, но новата програма ще позволи на отговарящите на условията инфлуенсъри да печелят от реклами, включени в техните публикации.

От старта си през 2020 г. Spotlight се утвърди като основно оръжие на Snapchat в конкуренцията с TikTok, Reels на Meta и YouTube Shorts. Според данни на компанията, аудиторията на Spotlight се е увеличила с 25% на годишна база, като достига над 500 милиона активни потребители месечно.

Освен това броят на създателите, публикуващи съдържание публично, се е утроил през последната година.

Snapchat поставя и нови, значително по-строги критерии за създателите, които искат да се включат в разширената програма за монетизация, стартираща през февруари 2025 г.

Инфлуенсърите трябва да отговарят на следните изисквания:

  • 50 000 последователи.

  • Поне 10 милиона Snap гледания, 1 милион Spotlight гледания или 12 000 часа време гледаемост през последните 28 дни.

  • Консистентно публикуване: минимум 25 поста на месец, включително активност поне 10 от последните 28 дни.

Тези нови критерии значително надхвърлят предишните изисквания, когато за участие в програмата за монетизация на Spotlight бяха нужни само 1000 последователи и 10 000 гледания.

Освен това видеата в Spotlight вече трябва да бъдат с дължина над една минута, за да генерират приходи, докато преди това не беше задължително.

Подобни промени се наблюдават и в цялата икономика на създателите на съдържание. TikTok наскоро промени своята политика за монетизация, изисквайки видеата да са над една минута, а YouTube Shorts вече споделя приходи от реклами със създателите.

С възможността TikTok да бъде забранен в САЩ на 19 януари 2025 г., Snapchat позиционира новата си програма стратегически.