Sony има нов главен изпълнителен директор с фокус към развлекателната индустрия
Финансовият ръководител Хироки Тотоки поема поста от Кеничиро Йошида и назначава свой наследник в подразделението на PlayStation
&format=webp)
Sony избра дългогодишния финансов ръководител Хироки Тотоки за свой следващ главен изпълнителен директор, тъй като японската технологична група преразглежда ръководството си.
Компанията, която назначи нови ръководители на ключови отдели, включително на PlayStation, е в процес на „промяна в създаването“, която се надява да ѝосигури по-голям дял от развлекателната индустрия, струваща 3 трлн. долара.
Тотоки ще поеме поста от Кеничиро Йошида през април, в рамките на добре очертана приемственост, при която новият главен изпълнителен директор пое редица високопоставени роли през последните години, включително главен оперативен директор и главен финансов директор, съобщава Financial Times.
Йошида, който заема поста главен изпълнителен директор от 2018 г., ще остане председател, пише в изявление на Sony от сряда.
Цената на акциите на Sony се е повишила с над 22% през последните 12 месеца и с още 3,4% до обяд в Токио след обявяването на повишението на Тотоки.
„Тотоки-сан е ключов партньор на Йошида-сан в продължение на повече от две десетилетия и ключова част от успешното преобръщане на Sony и преминаването към по-дълбоки развлекателни дейности“, казва пред FT Атул Гоял, анализатор в Jefferies.
„Въпреки това Йошида-сан може да разчита на Тотоки-сан за изпълнението на плановете си и новият главен изпълнителен директор ще трябва да намери някой, който да изпълнява тази роля вместо него“, добавя той.
„Така че има някои големи обувки, които трябва да се запълнят, както за да стане главен изпълнителен директор, така и за неговия заместник.“
Под ръководството на Йошида групата е похарчила 10 млрд. долара през последните шест години, за да изгради огромното си портфолио от игри, филми и музика - трите бизнес сегмента, които формират 60% от годишните ѝ приходи.
Тя също така отбелязва някои големи успехи със заглавия като The Last of Us, което беше превърнато от игра за PlayStation в изключително популярен телевизионен сериал, и Uncharted, друга адаптация на видеоигра в киното.
Шефът на Sony залага на оригиналното съдържание като част от „промяната в създаването”
„И двете компании имат сериозни проблеми за решаване, като PS5 се продава по-малко от PS4, а екипът на студията не може да извлече ползи от придобивания като Bungie или да предостави успешни заглавия за услуги на живо“, казва Гарет Сътклиф, ръководител на отдела за игри в изследователската компания Enders Analysis
„Един от забележителните аспекти на нарастващата доминация на PlayStation, е, че през последните години бизнесът не е управляван особено ефективно“, отбелязва Робин Жу, анализатор в Bernstein, в скорошен доклад.