Акциите на H&M поевтиняха с над 5% в четвъртък, след като вторият по големина търговец на дребно в света не изпълни прогнозите за продажбите си през четвъртото тримесечие.

Въпреки това, данните за цялата година показват малко по-добро от очакваното увеличение на оперативната печалба, която е в размер на 17,3 млрд. шведски крони (1,57 млрд. долара) за 2024 г., в сравнение с прогнозата на анализаторите в анкетата на LSEG за 17,2 млрд. шведски крони.

Оперативната печалба за четвъртото тримесечие възлиза на 4,6 млрд. шведски крони спрямо прогнозираните от анализаторите 4,2 млрд. шведски крони, допълва CNBC.

Междувременно продажбите през четвъртото тримесечие възлизат на 62,19 млрд. шведски крони, което е под прогнозата за 63,48 млрд. крони, направена в анкета на Reuters, но е с 3% повече в местна валута. През 2024 г. продажбите нарастват с 1% в местни валути и достигат 234,58 млрд. шведски крони.

„Продажбите и оперативната печалба се увеличиха през четвъртото тримесечие благодарение на силните онлайн продажби, добре приетите колекции дамска мода и ефективния контрол на разходите.

Фокусирайки се върху основната дейност и изпълнявайки плана си, ние сме на път да постигнем дългосрочен и печеливш растеж“, заяви главният изпълнителен директор на H&M Даниел Ервер след отчитането на резултатите.

В перспектива той очаква натискът върху потребителите да намалее през 2025 г., и добави, че компанията е в добра позиция да се справи с всякакви „отрицателни външни“ въздействия в международната търговия.

„Макар че продължаващите трудни макроикономически условия и геополитическата несигурност могат да повлияят на потребителските нагласи през 2025 г., виждаме някои положителни признаци, като например понижаването на инфлацията и лихвените проценти“, обясни той.

„Нашата диверсифицирана верига за доставки ни дава необходимата гъвкавост за смекчаване на негативните външни въздействия на различните пазари. Това, заедно с нашата бизнес идея - мода и качество на най-добра цена по устойчив начин, създава силна устойчивост и ни позиционира добре за растеж на световния пазар на мода.“

H&M се бори с конкурента си Zara, собственост на Inditex, както и с търговци на дребно с по-ниски цени, като например основаният в Китай гигант за бърза мода Shein.

През септември компанията се отказа от целта си за марж на печалбата за 2024 г., тъй като по-високите разходи и засилената конкуренция засегнаха оперативната печалба за третото тримесечие. Резултатите са поредно изпитание за главния изпълнителен директор, който зае поста през януари 2024 г., за да ускори положителния обрат в групата, допълва CNBC.