Disney надхвърли прогнозите за печалба, но губи абонати от стрийминга
Филмовият гигант предупреди инвеститорите, че очаква още един „скромен спад“ на абонати през второто тримесечие
Disney публикува приходите си за първото фискално тримесечие, които са по-добри от очакванията, но разкриват загуби от стрийминг подразделението.
Докато абонаментите за Disney+ в САЩ са се увеличили с около 1%, броят на международните е намалял с около 2%. Общият брой на платените абонаменти възлиза на 124,6 млн. в сравнение със 125,3 млн. в края на четвъртото фискално тримесечие.
Общият брой на абонаментите за Hulu се е увеличил с 3% през периода до 53,6 млн., отбелязва CNBC.
Disney предупреди инвеститорите, че очаква още един „скромен спад“ на абонатите през второто тримесечие.
Все пак средният месечен приход на платен абонат на Disney+ се е увеличил с около 4% до 7,99 долара поради повишаването на цените.
Ето какво отчете Disney за периода, приключил на 28 декември, в сравнение с очакванията на Уолстрийт, според LSEG:
Печалба на акция: 1,76 щатски долара спрямо очакваните 1,45 щатски долара
Приходи: 24,69 млрд. долара спрямо 24,62 млрд. долара
Нетната печалба на Disney се увеличава с близо 23% до 2,64 млрд. долара, или 1,40 долара на акция, от 2,15 млрд. долара, или 1,04 долара на акция, през същото тримесечие на миналата година.
Като се коригират еднократните елементи, включително разходи за преструктуриране и обезценка, свързана с нематериални активи на Hulu, Disney отчита коригирана печалба от 1,76 долара на акция.
Приходите се увеличават с 4,8% до 24,69 млрд. долара в сравнение с 23,55 млрд. долара през предходния период.
Компанията отбелязва ръст на приходите във всички сегменти на развлекателната индустрия, спорта и преживяванията.
Подразделението за развлечения отбелязва 9% скок в приходите, достигайки 10,87 млрд. долара. Оперативните приходи на подразделението, което включва бизнеса с директни продажби на потребителите, линейни продажби и продажби на съдържание, се увеличават с 95% до 1,7 млрд. долара през тримесечието заради по-високите продажби на съдържание и лицензиране.
„През първото фискално тримесечие видяхме изключителни боксофис резултати от нашите студия, които имаха трите най-добри филма на 2024 г.“, отбеляза главният изпълнителен директор Боб Айгър в съобщението за приходите на компанията в сряда.
Disney очаква двуцифрен ръст на оперативните приходи за развлекателния сегмент през фискалната 2025 г., с увеличение на оперативните приходи от директни продажби на потребителите с около 875 млн. долара.
В бизнеса с преживявания, който включва паркове, круизи и курорти, както и потребителски продукти, приходите са нараснали с 3% през тримесечието до 9,42 млрд. долара.
Приходите от местни тематични паркове съставляват 68% от общите приходи на подразделението, или 6,43 млрд. долара. Въпреки че тези приходи отбелязват 2% подобрение в сравнение със същото тримесечие на миналата година, комбинацията от ураганите Милтън и Хелене, съчетана с намаляване на посещаемостта и инвестициите във флота от круизни кораби на Disney, натежа върху оперативните приходи на вътрешния пазар.
Подразделението за преживявания отбеляза 5% спад на оперативните приходи от вътрешни тематични паркове за тримесечието, възлизащи на 1,98 млрд. долара.
Disney очаква сегментът за преживявания да отбележи ръст на оперативните приходи между 6 и 8 % през фискалната 2025 г.
Компанията очаква оперативните приходи за спортния сегмент, в който се намират ESPN, както и Star India, да нараснат с 13% през фискалната 2025 г. Disney заяви, че тази прогноза включва около 50 млн. долара, свързани с излизането от съвместното предприятие Venu Sports.
Disney и партньорите Warner Bros. Discovery и Fox, прекратиха усилията си да продължат с Venu, което трябваше да бъде стрийминг приложение, включващо всички спортове на живо от компаниите-майки. Промяната в стратегията дойде след юридически проблеми миналата есен.
В резултат на спирането на Venu, във вторник Fox обяви, че ще продължи със собствена стрийминг услуга, след като години наред оставаше встрани от надпреварата за стрийминг директно за потребителите.