Porsche обновява гамата си, връщайки двигателите с вътрешно горене
Производителят на спортни автомобили намалява очакванията за маржовете си след разочароващите продажби на електромобилите
Немският производител на спортни автомобили Porsche планира да преразгледа продуктовото си портфолио, за да включи модели с ДВГ и хибриди, поставяйки под допълнително напрежение и без това свитите си маржове на печалба.
Щутгартският автомобилен производител заяви в четвъртък вечерта, че маржовете за текущата година се очаква да бъдат между 10 и 12%, което е доста под дългосрочната му цел от 20%. По думите му по-нататъшното разработване на превозни средства и „дейностите, свързани с батериите“, ще доведат до допълнителни разходи в размер на 800 млн. евро.
Решението за увеличаване на разходите за бъдещите модели с ДВГ идва, тъй като доставките на клиенти в световен мащаб са намалели с 3% за миналата година. Това се дължи на 28-процентен спад в Китай, където потребителите не са били впечатлени в електрическия Taycan, посочва Financial Times.
Миналия уикенд компанията обяви, че води преговори за предсрочно прекратяване на договорите на главния финансов директор Лутц Мешке и Детлев фон Платен, ръководител на продажбите и маркетинга на Porsche.
Според вътрешна информация този ход е отчасти в резултат на опасенията относно фокуса на Porsche върху електромобилите и спадащите продажби. Това обаче е и опит за разрешаване на борбата за власт между Мешке и главния изпълнителен директор Оливер Блуме, който ръководи и компанията майка Volkswagen.
В отделно изявление в четвъртък вечерта Porsche SE - инвестиционното дружество на мажоритарния собственик на VW, фамилията Порше-Пиех - заяви, че обявеното по-рано отписване на дела му в Porsche ще бъде повече от два пъти по-голямо от очакваното и ще достигне диапазон от 2,5-3,5 млрд. евро.
Семейството, ръководено от Волфганг Порше, който председателства надзорните съвети на Porsche AG и Porsche SE, е все по-загрижено за тлеещата криза във VW и производителя на спортни автомобили, който носи неговото име. Семейството е зависимо от дивидентите на двете компании.
Към декември инвестиционното дружество има нетен дълг от 5,2 млрд. евро, частично натрупан при придобиването на дял от 25 % плюс една акция с право на глас в автомобилния производител при листването му през 2022 г.