Немският производител на спортни автомобили Porsche планира да преразгледа продуктовото си портфолио, за да включи модели с ДВГ и хибриди, поставяйки под допълнително напрежение и без това свитите си маржове на печалба.

Щутгартският автомобилен производител заяви в четвъртък вечерта, че маржовете за текущата година се очаква да бъдат между 10 и 12%, което е доста под дългосрочната му цел от 20%. По думите му по-нататъшното разработване на превозни средства и „дейностите, свързани с батериите“, ще доведат до допълнителни разходи в размер на 800 млн. евро.

Решението за увеличаване на разходите за бъдещите модели с ДВГ идва, тъй като доставките на клиенти в световен мащаб са намалели с 3% за миналата година. Това се дължи на 28-процентен спад в Китай, където потребителите не са били впечатлени в електрическия Taycan, посочва Financial Times.

Миналия уикенд компанията обяви, че води преговори за предсрочно прекратяване на договорите на главния финансов директор Лутц Мешке и Детлев фон Платен, ръководител на продажбите и маркетинга на Porsche.

Според вътрешна информация този ход е отчасти в резултат на опасенията относно фокуса на Porsche върху електромобилите и спадащите продажби. Това обаче е и опит за разрешаване на борбата за власт между Мешке и главния изпълнителен директор Оливер Блуме, който ръководи и компанията майка Volkswagen.

В отделно изявление в четвъртък вечерта Porsche SE - инвестиционното дружество на мажоритарния собственик на VW, фамилията Порше-Пиех - заяви, че обявеното по-рано отписване на дела му в Porsche ще бъде повече от два пъти по-голямо от очакваното и ще достигне диапазон от 2,5-3,5 млрд. евро.

Семейството, ръководено от Волфганг Порше, който председателства надзорните съвети на Porsche AG и Porsche SE, е все по-загрижено за тлеещата криза във VW и производителя на спортни автомобили, който носи неговото име. Семейството е зависимо от дивидентите на двете компании.

Към декември инвестиционното дружество има нетен дълг от 5,2 млрд. евро, частично натрупан при придобиването на дял от 25 % плюс една акция с право на глас в автомобилния производител при листването му през 2022 г.