McDonald's публикува разочароващ тримесечен отчет с акцент върху влошените продажби в САЩ
Гигантът в сферата на бързото хранене регистрира нетна печалба за четвъртото тримесечие в размер на 2,02 млрд. долара, което е спад спрямо 2,04 млрд. долара година по-рано
![McDonald's публикува разочароващ тримесечен отчет с акцент върху влошените продажби в САЩ](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/profit.bg/10022025/e7288432-180f-4d03-b90f-8bfbab4a561d.jpg?operations=crop(0:585:5624:3749)&format=webp)
McDonald's отчете разочароващи приходи за тримесечието, повлечени от по-слабите от очакваното продажби в САЩ след избухването на епидемия от ешерихия коли само няколко седмици преди началото на тримесечието.
Ето какво отчете компанията в сравнение с очакванията на Уолстрийт въз основа на проучване на LSEG сред анализатори:
Печалба на акция: 2,83 щатски долара, което отговаря на очакванията
Приходи: 6,39 млрд. щатски долара при очаквани 6,44 млрд. щатски долара
Гигантът в сферата на бързото хранене регистрира нетна печалба за четвъртото тримесечие в размер на 2,02 млрд. долара, което е спад спрямо 2,04 млрд. долара година по-рано. Нетните продажби в размер на 6,39 млрд. долара са приблизително еднакви в сравнение с предходната година.
McDonald's заяви, че трафикът е бил положителен, но клиентите са харчили по-малко от обичайното през тримесечието. През лятото веригата пусна евтини менюта за 5 долара в САЩ, за да привлече отново посетители, които се съобразяват с цените, и да обърне тенденцията на спад в продажбите. Стратегията е проработила, като помага на продажбите на McDonald’s да се повишат през третото тримесечие. Анализаторите обаче предупредиха, че това ще се задържи само ако клиентите добавят към поръчките си и менюта, които не са намалени.
Извън САЩ продажбите са по-високи. И двете международни подразделения на McDonald’s регистрират ръст на продажбите, което допринася за цялостното представяне на компанията.
Сегментът „Международни лицензирани пазари за развитие“, който включва Близкия изток и Япония, отчита ръст на продажбите от 4,1%.