Google ще използва изкуствен интелект, за да определя дали потребителите са подходящи за нейните продукти.

Компанията представи новата техника за определяне на възрастта на потребителите като част от блог, посветен на „Новите цифрови защити за деца, тийнейджъри и родители“. Автоматизацията ще се използва във всички нейни продукти, включително YouTube. Google има милиарди потребители в своите услуги и потребителите, определени като ненавършили 18 години, имат ограничения за някои от тях.

„Тази година ще започнем да тестваме модел за оценка на възрастта, базиран на машинно обучение, в САЩ“, пише Джен Фицпатрик, главен вицепрезидент на екипа за „основни“ технологии на Google, в публикация в блога. Звеното Corе отговаря за изграждането на техническата основа зад водещите продукти на компанията и за защитата на онлайн безопасността на потребителите.

„Този модел ни помага да преценим дали даден потребител е навършил или ненавършил 18 години, за да можем да приложим защити, които да ни помогнат да осигурим по-подходящи за възрастта преживявания“, добавя Фицпатрик.

Този AI ход идва и в момент, когато законодателите оказват натиск върху онлайн платформите да създадат повече разпоредби относно безопасността на децата. Компанията заявява, че с течение на времето ще въведе своите оценки на възрастта, базирани на AI, в повече държави.

През септември Meta пусна подобни функции, които използват AI, за да определят далу някой може да лъже за възрастта си.

Google, както и други представители на технологичната индустрия, разчитат все повече на изкуствения интелект за различни задачи и продукти. Използването на технологията за съдържание, свързано с възрастта, представлява най-новият фронт на изкуствения интелект за Google. Новата инициатива на екипа Core идва въпреки реорганизацията му през миналата година, при която бяха съкратени стотици служители и някои роли бяха преместени в Индия и Мексико, съобщи тогава CNBC.