"За София, с любов" с международно признание на престижния фестивал Art&Tur
Късометражният туристически филм е на режисьорите Мартин Граховски и Петър Тухчиев и е част от дългосрочните инициативи на #soSofia и Mastercard за дигитализиране и популяризиране на нематериалното наследство на града
&format=webp)
Документалният филм "За София, с любов" на режисьорите Мартин Граховски и Петър Тухчиев, автори на множество туристически филми за различни места по света и у нас, получи международно признание на един от най-престижните световни фестивали за туристически филми - Art&Tur в Португалия. Фестивалът е част от международната мрежа CIFFT, обединяваща 14-те най-значими фестивала за туристически филми в света, и отреди втора награда на българското предложение в категория “Изкуство и креативност”.
Филмът е част от стартиралата през 2023 г. дългосрочна инициатива #soWelcometoSofia на платформата #soSofia, Столична община, Mastercard и Летище София за популяризиране културното наследство и туризма в София. 12-минутната лента е емоционален и личен разказ, обяснение в любов към столицата и цели да представи града пред международна публика чрез най-характерните му символи от античността до днес. Селекцията от 30 най-бележити символи е базирана на проучване на #soSofia с участието на студенти в специалност "Социология" към СУ "Св. Климент Охридски", което набелязва забележителностите, които самите граждани биха препоръчали на гостите на столицата.
"Радваме се, че един толкова личен разказ, започнал с откриването на писмо отпреди 5 години, успя да прерасне в история, обединяваща хора от целия град. Това е София в нашите очи и се вълнуваме, че се влюбиха в нея и на другия край на Европа", споделя режисьорът Мартин Граховски.
Филмът цели да събуди и засили любопитството на бъдещи туристи към града и е подкрепен от Mastercard като част от инициативата на бранда да дигитализира неразказаните по света истории на града и неговите хора.
"В края на краищата градът, в който живеем, е този, който ние създаваме. Една смес от надежда, любов и понякога миризмата на люляк, която изпълва пролетта. Това е нашето любовно писмо към София.", разказват създателите на видео разказа.
Проектът е реализиран с подкрепата на програмата за социализиране на културното наследство на Столична община, Летище София и Mastercard. Филмът е достъпен за гледане на sosofia.com/sowelcome.