Перспективите за смарт очилата остават замъглени за 2025 г.
International Data Corp. прогнозира, че доставките на хедсетове за добавена и виртуална реалност ще спаднат с 12% през 2025 г. - от 7,5 млн. броя през 2024 г. до 6,6 млн. през тази година
&format=webp)
Големите технологични компании продължават да предлагат нови версии на хедсетове, въпреки че потребителите не се интересуват от тях. Според нов анализаторски доклад пазарът на продукти като Apple Vision Pro и линията Quest на Meta всъщност ще се свие тази година.
International Data Corp. прогнозира, че доставките на хедсетове за добавена и виртуална реалност ще спаднат с 12% през 2025 г. - от 7,5 млн. броя през 2024 г. до 6,6 млн. през тази година.
Това е поразително намаление, като се има предвид, че IDC и други анализатори от години са прекалено оптимистични за подобни устройства. Но IDC казва, че все още вижда потенциал за пазара и прогнозира, че той ще се възстанови през 2026 г. с 87% ръст и повече от 11,2 милиона доставени единици.
И ако наистина много вярвате в идеята, че носенето на електроника на лицето ви е нещо, което много хора ще правят, помислете за това: Прогнозата на IDC не включва линията компютъризирани очила Ray-Ban на Meta, които се превърнаха в изненадващ хит - или поне са продадени повече бройки, отколкото производителя очакваше. Това е така, защото IDC брои само устройствата, които имат дисплей в тях, пише Business Insider.
Това също така означава, че новата линия Ray-Ban - тези, за които се съобщава, че имат вграден дисплей, като модел, който според Bloomberg може да бъде в продажба до края на годината, и които струват между 1000 и 1400 долара - се отчитат в прогнозите на IDC.
Анализаторът Джитеш Убрани все още не е уверен за по-сложните Ray-Ban, отчасти заради цената. В същото време той е доста оптимистично настроен за „обикновените“ очила като Meta Ray-Bans, които могат да се свързват с интернет, но нямат екран. Той смята, че пазарът на тези устройства ще нарасне от 2,7 милиона през 2024 г. до 5,5 милиона през 2025 г.
Марк Зъкърбърг смята, че тази година е голяма и за Ray-Ban. Компанията все повече говори за тях по време на разговорите за приходите, а през януари главният изпълнителен директор на Meta заяви, че 2025 г. може да бъде „определяща година“ за технологията - като същевременно призна, че пробивът може все пак да не се случи чал толкова рязко.