Главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси заяви, че компанията все още проучва въздействието на мащабните мита на президента Доналд Тръмп, но огромната ѝ мрежа от продавачи от трети страни може да „прехвърли тези разходи“ на потребителите.

„Разбирам защо, искам да кажа, че в зависимост в коя държава се намирате, не разполагате с 50% допълнителен марж, с който можетда си играете“, заяви Джаси за CNBC.

В годишното си писмо до акционерите, което публикува по-рано днес, главният изпълнителен директор заяви, че компанията е извършила някои „стратегически покупки на предварителен запас“ и е поискала да предоговори условията на някои поръчки, за да запази ниски цени на своя уебсайт.

След обявяването на митата от Доналд Тръмп Amazon започна да отменя някои поръчки за директен внос на продукти от доставчици в Китай, съобщиха консултанти пред CNBC.

Някои доставчици на стоки за дома и кухненски аксесоари са имали готови продукти за получаване от Amazon в пристанищата за доставка, но са получили уведомление чрез вътрешната система Vendor Central, че поръчките са отменени.

Amazon отчита, че потребителите са започнали да се запасяват с продукти в очакване на повишаването на цените, но е твърде рано да се каже колко разпространено ще бъде това поведение, допълва Джаси.

„Хората не са спрели да купуват и в някои категории виждаме, че купуват предварително, но е трудно да се каже дали това е просто аномалия в данните, защото са само няколко дни, или колко дълго ще продължи.“

Миналата седмица Доналд Тръмп подписа указ за налагане на широкообхватен план за реципрочни мита.

В рамките на няколко дни той промени курса си и свали специфичните за всяка държава мита до универсална ставка от 10% за всички търговски партньори с изключение на Китай.

Митата биха могли да повишат разходите на компаниите, които изграждат инфраструктура, за да отговорят на нарастващото търсене на изкуствен интелект, като например центрове за данни.

Бизнесът на Amazon в областта на изчислителните облаци е голям бенефициент на това търсене и компанията обеща да похарчи до 100 млрд. долара тази година за технологии за изкуствен интелект.

Джаси заяви, че Amazon Web Services е започнала процеса на диверсификация на веригата за доставки преди около пет години, което ѝ позволява да се снабдява с компоненти от редица пазари, „а не само от една държава“.

Компанията не планира да забави изграждането на нови центрове за данни. „Ще продължим да строим“, допълва Джаси.