Spotify отчита силен ръст на абонатите, докато страховете от рецесия продължават
Стрийминг гигантът достига 268 млн. платени абонати с най-силен ръст през първото тримесечие от 2020 г. насам
&format=webp)
Spotify добавя 5 млн. платени абонати през първите три месеца на годината, въпреки че главният изпълнителен директор Даниел Ек предупреждава за „краткосрочния шум“ около митата на американския президент Доналд Тръмп.
Групата за стрийминг на музика достига 268 млн. платени абонати през тримесечието, приключващо на 31 март, което е повече от прогнозата на компанията за 265 млн. Това е най-силният ръст на абонатите на Spotify за първото тримесечие от 2020 г. насам.
„Краткосрочният период може да донесе известен шум, но ние оставаме уверени в дългосрочната история“, коментира Ек, цитиран от Financial Times. Според него безплатната версия на Spotify ще предложи на слушателите „гъвкавостта да останат с нас, дори когато нещата се чувстват по-несигурни“.
Акциите на компанията обаче паднаха с почти 8% в предборсовата търговия във вторник, тъй като инвеститорите се запознаха с прогнозите ѝ за годината. Spotify очаква месечни активни потребители от 689 млн. през второто тримесечие, което е под прогнозираните 693 млн. според Visible Alpha.
Акциите на Spotify са поскъпнали с над 100% през изминалата година, тъй като Уолстрийт възнагради групата за съкращаването на разходите, което доведе до първата ѝ пълна годишна печалба през 2024 г.
Услугите за стрийминг на музика не са засегнати от митата на Тръмп и според анализаторите е сравнително защитена от икономически спад. През тримесечието групата реализира нетна печалба в размер на 225 млн. евро при приходи от 4,2 млрд. евро.
В САЩ Spotify струва 12 долара на месец в сравнение с 10 долара на месец, когато стриймърът стартира в страната преди повече от десетилетие. Spotify се готви да повиши цените в десетки страни в Европа и Латинска Америка това лято.
Анализаторът на TD Cowen Дъг Кройц казва, че Spotify все още предлага добра стойност за потребителите в сравнение с „други възможности за развлечение“ и е „малко вероятно да се наблюдава значимо увеличение на отказите от абониране, дори ако икономиката изпадне в рецесия“.
„Хората имат и важни емоционални връзки с музиката, които стават по-важни по време на стрес“, добавя Кройц.
Анализаторите обаче очакват, че рецесията ще намали рекламните приходи на Spotify, които съставляват около 10% от общите. Приходите от реклама на Spotify за първото тримесечие са нараснали с 8% спрямо предходната година и са достигнали 419 млн. евро.