Джонатан Андерсън e новият главен дизайнер в дамската линия на Dior
Той е дизайнер и на мъжката линия облекла на модната къща, а в новата си позиция ще има задачата да повиши продажбите на фона на забавянето в луксозния сектор
&format=webp)
Главният дизайнер на линията мъжки облекла в Dior – Джонатан Андерсън ще оглави и подразделнията за дамско облекло и висша мода, след като преди дни беше обявено, че Мария Грация Кюри напусна този пост след 9 години.
Първата жена-творчески директор на марката, Кюри предаваше феминистки послания към публиката и показваше произведения на изкуството по време на своите ревюта, които включваха модерни интерпретации на класически модели на марката.
Наследявайки я на поста обаче, Андерсън ще има и задачата да увеличи продажбите на марката, собственост на най-големия конгломерат за луксозни стоки LVMH, съобщава Reuters.
„Джонатан Андерсън е един от най-големите творчески таланти на своето поколение. Неговият уникален артистичен почерк ще бъде ключов актив за написването на следващата глава от историята на къща Dior“, се казва в изявление на главния изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно.
През април френската модна къща назначи 40-годишния Андерсън за ръководител на отдела за мъжки облекла, като го привлече от по-малката марка на LVMH Loewe.
Награждаваният ирландски дизайнер предизвика оживление около Loewe през десетилетието, което прекара в испанския лейбъл, благодарение на екстравагантните си модели, които привлякоха вниманието, както и похвалите на модните критици. Един от най-характерните му модели е компактната чанта Puzzle, продавана на цена около 3000 евро.
Андерсън, чието напускане на Loewe беше обявено през март, е един от няколкото нови високопоставени дизайнери, които поемат управлението на водещите световни модни марки в рамките на мащабната реформа на индустрията, включително Chanel и Gucci.
Секторът се бори да излезе от продължителния спад, предизвикан от слабото търсене в Китай и икономическата несигурност в САЩ. Най-големите луксозни къщи залагат на нови насоки в дизайна, за да съживят интереса на клиентите, които се отдръпнаха поради покачването на цените, допълва Reuters.