Aldeh вместо Aldi и Lidl by Lidl: Как завръщането на Oasis вдъхнови най-остроумния маркетинг на британското лято
От променени имена и шеги с местния диалект до лимитирани якета и арт инсталации – супермаркети, брандове и агенции се включват в Britpop вълната около голямото завръщане на братята Галахър
&format=webp)
От няколко дни в Манчестър всичко ври и кипи в ритъма на музиката – дори и табелите на едни от най-популярните супермаркети.
Ден преди Oasis да се качат на сцената за дългоочакваното си завръщане, Aldi ребрандира един от най-близките си магазини до Heaton Park с ново име: „Aldeh“ – намек към диалекта в Манчестър и любовта на местните към легендите Лиъм и Ноел Галахър.
„Чрез тази временна промяна на името отбелязваме както местния акцент, така и легендарната група, която е донесла и продължава да носи толкова много радост на феновете по света“, казва Джули Ашфийлд, главен търговски директор на Aldi UK в съобщение за Aldipresscentre.

Идеята идва от агенция Taylor Herring и бързо се превръща в сензация сред феновете. Пред магазина в Престуич вече се редят хора с шапки тип „кофа“ от 90-те, за да си направят снимка пред табелата „Aldeh“ – превърнала се в местна атракция само на метри от мястото на петте напълно разпродадени концерта на Oasis (11–20 юли, Heaton Park).
Първите реакции бързо заливат социалните мрежи: „Отивам до магазина, за да напазарувам за седмицата, и какво виждат очите ми? Aldeh! Абсолютно брилянтно“, пише потребител в X, цитиран от BBC, а друг добавя: „Oasis се завръщат, а този трибют е черешката на тортата… Да си в Манчестър никога не е било по-яко.“
Но изглежда Aldi не е единственият, който превръща шумотевицата около братята Галахър в маркетинг възможност.
Конкуренцията в лицето на Lidl отдавна поддържа подгряващата енергия около Oasis. След като миналата година инсталира фалшива синя плоча на магазина си в Newton Heath – препратка към шеговитото твърдение на Лиъм, че ще свири в Lidl, ако не се решат проблемите с Co-op Live – веригата вдига още по-високо залога.
Сега Lidl пуска лимитирана лятна серия якета под марката „Lidl by Lidl“ – игра на думи, вдъхновена от това, че феновете сравняват визията на Галахър от кампания на Berghaus с фирмените цветове на Lidl.

Якето е хибрид между Britpop мърч и елек за концерт, с охлаждащи джобове и цип с отварачка за бутилки, и може да се закупи онлайн от 9 юли. Рекламата – 9-метрова фреска тип „wonderwall“ – се намира до емблематичния Maine Road chippy.
Манчестър живее в носталгия, но маркетингът мисли мащабно.
Лийдс базираната Umpf създава арт инсталация от… шапки тип „кофа“. Авторът Нейтън Уайбърн създава монохромен портрет на братята Галахър изцяло от този аксесоар. Творбата е част от кампания за търговския център St David’s в Кардиф – откъдето стартира и турнето на Oasis на 4 юли.

В същото време Checkatrade и агенцията Good Relations си задават въпроса: а какво, ако Ноел и Лиъм бяха станали занаятчии като баща си? Отговорът – чрез фотосесия с двойници на двамата, облечени като водопроводчици и майстори по покриви, в класическа DIY естетика.