Мащабирането - тайната зад иновациите, които имат значение
Нагласата, партньорствата и културата допринасят за разширяване на потенциала на иновативните компании

Всички обичат момента на прозрението – появата на велика идея или концепция. Но истинското въздействие се проявява, когато иновациите се утвърдят в мащаб. Тогава нещата наистина се случват.
В момента светът е изправен пред някои от най-големите глобални предизвикателства от десетилетия насам – от социално-икономически промени и застаряване на населението до климатични въздействия и реалната необходимост да се подсигури храна за милиони гладуващи. Иновациите са начинът, по който предизвикателствата могат да се превърнат в идеи и практически резултати. Но те имат значение само когато могат да бъдат мащабирани, преминавайки от черните дъски и пилотните проекти към реалния свят и в живота на хората.
И така, какво е необходимо, за да се случи това?
Най-добрата рецепта за мащабируеми иновации започва с подходящата култура, партньори и готовност да се следва начертания курс, пише Fast Company.
Изградете култура на иновации
Когато човек е в зоната си на комфорт, няма как да роди идеи, които променят света. Същността на иновациите е да се впуснете в нещо ново. Мащабирането на иновациите започва с целенасочено изграждане на култура на иновативност, с подходящо мислене, убеждения и поведение. За целта са нужни:
- Привличане на най-добрите таланти: Иновациите започват с иноваторите. Компаниите трябва постоянно да се фокусират върху набирането на добри експерти и любознателни умове.
- Изграждане на възможности от най-висока класа: За да се стимулира растежът, е необходимо да се инвестира във възможности, необходими за бъдещето (с поглед към нововъзникващите области в следващите 3-5 години), дори и в трудни времена.
- Фокусиране върху нуждите на клиентите и потребителите: Всяка компания трябва да знае „защо“. Да преследва своята цел чрез решения, които носят стойност на клиентите и потребителите на техните услуги и продукти. Специализираните иновационни и технически екипи, свързани със стратегически клиенти, правят разликата.
- Подобряване на иновационните системи и процеси: Управлението и дефинираните процеси не са въпрос на избор. Компаниите трябва да разчитата на одиторски екипи, за да направят иновациите измерими и трайни.
Иновациите не са само научноизследователска и развойна дейност. Те са начин на мислене, който процъфтява чрез експериментиране, толериране на неуспехите и насърчаване на бързите повторения. Когато се фокусирате не само върху идеята, но и върху това как тази идея оказва влияние върху клиентите във вашата организация или индустрия, тогава се случва магията. Трябва да засилите връзката между вашите уникални способности, процеси и портфолио, пише още Fast Company.
Партньорствата водят до експоненциални възможности
Иновациите са отборен спорт. Никой не успява сам.
Мащабирането на иновациите изисква свързана система в цялата верига на доставки, географски райони и партньори. Този подход обединява експерти от академичните среди, стартиращи компании, рискови капиталисти, доставчици и известни компании около една и съща цел: да намерят научно обосновани иновации, които работят.
Част от уравнението е балансирането на печалбата, целта и търсенето. Иновациите трябва да имат бизнес смисъл и да носят печалба. Но не можете да се откажете при първите признаци на краткосрочна нестабилност.
Споделянето на рискове и награди изисква основа от партньорство, доверие и ясно разбиране за ролята, която всеки един играе в цялостната иновационна екосистема.
Cargill подкрепя над 30 стартиращи компании в 11 държави и почти на всеки континент. Тези партньорства приемат много форми. Фондът има програма за ранно валидиране, за да се справя с най-големите предизвикателства пред стартиращите компании, преминавайки от концепция към мащабиране. Също така си сътрудничи с университети и акселератори, за да напредва в критични изследвания и иновациите.
Спазване на курса
Страхотните идеи са само началото. Твърде много иновации се празнуват прекалено рано, достигайки върха на кривата на популярността, преди да бъдат реално използваеми. Защо? Защото мащабирането не е лесна задача.
То изисква строгост, търпение и известна упоритост. Необходими са наука, системи и подходящи стимули, за да останете ангажирани достатъчно дълго и да видите реални резултати. Именно повтаряемите и надеждни иновации правят истинската разлика.
За да сте сигурни, че вашите иновации ще се задържат, включете мащабируемостта в плановете си от самото начало. Мислете в системи, давайте приоритет на скоростта и достъпа и винаги търсете партньори. Намерете баланс между постигането на резултати днес и дългосрочната визия. Бъдещето принадлежи на онези, които не само си представят какво е възможно, но и могат да го реализират в мащаб, акцентира Fast Company.