Миналата седмица Fast Company представи събитието „Най-иновативните компании в света“ за 2024 г.

Участниците са селектирани в различни класации, които отбелязват иновациите във всяка сфера и на практика са компании, които конструират бъдещето на технологиите, бизнеса и културата.

Те също така предлагат важни уроци за изпълнителните директори и други лидери в корпоративната йерархия как да стимулират иновациите в компаниите. Ето три основни извода.

Иноваторите никога не спират

Докато светът най-накрая приема чиповете на Nvidia, задвижвани от технологията за изкуствен интелект, главният изпълнителен директор и съосновател на компанията (която е номер 1 в класацията) Дженсън Хуанг планира следващата вълна от постижения.

Той заяви пред Fast Company, че Nvidia вече изследва и разработва технология за квантово-класически изчисления, която съчетава традиционните и квантовите изчисления. Уточни, че счита много от настоящите успехи на Nvidia за текущи разработки.

За мениджъри с широк размах на мислене като него, работата по иновациите никога не приключва.

Човешкият талант (все още) има значение

В списъка на най-иновативните компании преобладават компаниите с изкуствен интелект, които имат потенциала да стимулират автоматизацията, но много от отличените са доказателство, че човешката изобретателност е ключът към иновациите.

Трудно е например да си представим изкуствен интелект, който да измисли сценария за „Барби“ - холивудския хит на режисьорката и сценаристка Грета Гъруиг.

Инон Крейз, главен изпълнителен директор на производителя на Барби Mattel, казва: „Всичко се състои в това да привлечеш най-добрите таланти в бранша и да се довериш на творческия им процес.“

В Националната женска футболна лига, която е под номер 5 в класацията, стойността на франчайза се повишава, а аудиторията расте чрез стратегията за привличане на най-добрите играчи – още едно доказателсво за силата на човешкия талант.

Границите за иновации нямат лимит

Мислите, че няма нови граници за изследване?

Има редица вдъхновяващи компании, които въвеждат иновации дори в най-пренаселените пространства.

Вместо да измисли нов спорт, Hyrox например превърна тренировките в състезание, като си партнира с фитнес зали, за да даде възможност на любителите на фитнеса да тренират и да се състезават с колеги.

Въпреки разпространението на онлайн курсовете в колежите, Campus предлага класове на живо, а не предварително записани клипове, което увеличава броя на курсистите и в крайна сметка повишава процента на завършилите.

Бързият темп на технологичните и културните промени превърна иновациите в основен приоритет за много компании.

На този фон, проучването на Fast Company за носителите на отличието „Най-иновативни компании“ за 2000-2023 г. установява, че само 25 % от анкетираните са имали специалист по иновации в управителния си съвет.

Сега почти половината (49%) от анкетираните казват, че техните главни изпълнителни директори са отговорни за стимулирането на иновациите.