В сряда Alphabet обяви финансовите си резултати за второто тримесечие, като надмина очакванията за приходи и печалба. Компанията също така съобщи, че ще увеличи капиталовите си разходи с 10 милиарда долара през 2025 г.

Акциите на компанията се повишиха с до 3% в търговията след края на борсовата сесия в САЩ.

Финансови резултати спрямо очакванията на анализаторите, анкетирани от LSEG:

• Приходи: 96.43 млрд. долара срещу очаквани 94 млрд.

• Печалба на акция: 2.31 долара срещу очаквани 2.18

Други важни показатели, наблюдавани от Уолстрийт:

• Рекламни приходи от YouTube: 9.8 млрд. долара срещу очаквани 9.56 млрд.

• Приходи от Google Cloud: 13.62 млрд. долара срещу прогнозирани 13.11 млрд.

Общите приходи на компанията са нараснали с 14% на годишна база, надвишавайки очакваните 10.9%.

Alphabet обаче ще увеличи инвестициите си в изкуствен интелект през 2025 г. повече от предварително обявеното, обобщава CNBC.

През февруари компанията съобщи, че планира капиталови разходи в размер на 75 млрд. долара за 2025 г., с фокус върху разширяването на стратегията си в областта на AI - значително над очакваните тогава 58.84 млрд. долара. В сряда тази прогноза беше повишена до 85 млрд. долара, поради „силното и растящо търсене на нашите облачни продукти и услуги“, според главния финансов директор на Alphabet Анат Ашкенази, която добави, че разходите ще се увеличат допълнително и през 2026 г.

Компанията отчете приходи от 13.62 млрд. долара от облачния си бизнес, което представлява 32% ръст спрямо миналата година. Миналата седмица OpenAI обяви, че ще използва облачната инфраструктура на Google за популярната си услуга ChatGPT. Главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай заяви: „Много сме развълнувани от партньорството с тях.“

Нетната печалба на Alphabet е нараснала до 28.20 млрд. долара - почти 20% увеличение спрямо предходната година.

Търсачката и рекламните подразделения на компанията продължават да растат, въпреки засилващата се конкуренция в AI сектора. Приходите от търсачката възлизат на 54.19 млрд. долара за тримесечието, а общите рекламни приходи достигат 71.34 млрд. - ръст от 10.4% спрямо 64.61 млрд. преди година.

Рекламните приходи от YouTube надминават очакванията на анализаторите, достигайки 9.8 млрд. долара.

Сегментът „Други начинания“ на компанията, включващ подразделението за автономни автомобили Waymo и биотехнологичната компания Verily, е генерирал 373 млн. долара - ръст спрямо 365 млн. година по-рано. Същевременно този сегмент е реализирал загуба от 1.25 млрд. долара, спрямо 1.13 млрд. преди година.

Пичай съобщи, че AI Overviews - инструментът на Google за обобщаване на търсенията чрез AI - вече има над 2 милиарда месечни потребители в над 200 държави и територии, в сравнение с 1.5 милиарда през предходното тримесечие.

Приложението Gemini, което включва чатбота на компанията, вече има над 450 милиона активни потребители месечно, каза още Пичай.

Относно високите разходи за привличане на AI таланти, компанията заяви, че се стреми да инвестира адекватно, за да привлече най-добрите и най-ярките умове в индустрията.

През юли Google направи силен ход във "войната за AI таланти", като обяви, че ще придобие главния изпълнителен директор на Windsurf Варуун Мохан и други водещи изследователи от стартъпа за AI кодиране. Сделката е на стойност 2.4 млрд. долара и включва лицензиране на технологията на компанията.