3 урока по комуникация, които бизнес лидерите могат да научат от подкастърите
Подкастърите са медийните личности с най-голямо доверие сред аудиторията си, така че мениджърите могат да заимстват много от тях

Дигиталните платформи са мощни инструменти за влияние, а тенденциите в подкастинга се превърнаха в майсторски клас за изграждане на влиятелни лидерски профили.
Слушането на подкасти продължава да нараства в глобален мащаб, докато доверието в традиционните медии намалява. Според доклад на Deloitte за тенденциите в дигиталните медии за 2023 г. 75% от американските любители на този тип медии казват, че се доверяват на водещите, които слушат, а проучване на Acast показва, че подкастърите са най-вдъхващите доверие медийни личности.
Fast Company извежда три основни компонента за изграждането на този вид доверие, които бизнес лидерите могат да приложат в своята работа.
Комуникирайте автентично
В подкастите водещите, които говорят естествено и избират да не премахват всичките си грешки, създават силни връзки с аудиторията. В индустрията се наблюдава нарастване на популярността на подкастите, които се отличават с минимална редакция и водещи, говорещи непринудено, разчитайки на своето искрено любопитство, вместо да се придържат към внимателно подготвен списък с въпроси.
На работното място автентичността е новият мотор на лидерството. С възхода на AI агентите лидерите трябва да демонстрират своята човечност повече от всякога. Отминаха дните на мениджърите от висшето ръководство, които изграждат доверие у своите служители и заинтересованите страни чрез лъскаво продуцирани видеоклипове по сценарий. Лидерите трябва да се чувстват комфортно да говорят спонтанно, да признават грешките си и да показват истинската си същност.
Бъдете последователни
Най-успешните подкасти са тези, които пускат епизоди по постоянен график. Това им позволява да набират инерция и да се интегрират в рутината на хората. Слушателите са известни с това, че свързват седмичните си ангажименти със слушането – например по време на пътуването си до офиса в сряда или по време на подготовката на вечерята в неделя. Това от своя страна означава, че те се чувстват комфортно, знаейки кога и къде ще имат достъп до предаването.
По същия начин постоянното присъствие на бизнес лидерите е ключът към изграждането на доверие - независимо дали става дума за вътрешна аудитория на редовна среща или за външна в социалните медии. Ако имате затруднения да присъствате на седмичните срещи с останалата част от екипа си, вместо редовно да изпращате заместник, намалете честотата, за да можете да се появявате по-често. Използвайте вътрешни чат платформи за писмена или гласова комуникация между срещите. Дайте на хората си увереност, че знаят как да се свържат с вас, когато имат нужда.
Спазвайте обещанията си и поетите ангажименти
Ако заглавието на подкаст обещава да ви разкрие три изненадващи факта, които ще ви помогнат да живеете по-дълго, епизодът трябва да оправдае очакванията. Популярни подкасти като The Diary of a CEO и The Mel Robbins Podcast често използват такива заглавия, но по-важното е, че ги оправдават. Да се опитвате да привличате аудитория с кликбейт заглавие и след това да я разочаровате с посредствен епизод е късогледо: води до бързи победи, но подкопава дългосрочното доверие.
Не е изненадващо, че честността се счита за един от основните фактори на трансформационното лидерство. Често лидерите са принудени да приоритизират искания и задачи, което означава, че други остават на заден план и понякога се забравят. Постарайте се да проследите въпросите, за които сте казали, че ще бъдат разгледани следващата седмица или следващото тримесечие. Ако не сте сериозни в проследяването, не се ангажирайте с тях. Трябва да сте в състояние да изпълните обещанията си и поетите ангажименти.