Забраниха реклами на Zara във Великобритания заради „нездраво слаби“ модели
Модният гигант заяви, че момичетата имат медицински сертификати, доказващи, че са в добро здраве, и нито една от снимките не е променяна, освен незначителни корекции в осветлението и цветовете
&format=webp)
Британският регулатор по рекламите Advertising Standards Authority (ASA) забрани две „социално безотговорни“ реклами на Zara, защото в тях се появяват модели, които според контролните органи се считат за „нездраво слаби“.
Рекламите на модния гигант, публикувани през май, показват модел в огромна бяла риза, подчертаваща „изпъкналите ключици“, и друг в къса бяла рокля, чийто „измършавял“ вид подчертава дизайна на дрехата.


ASA постановява, че тези изображения са безотговорни, и нареди на Zara да не ги използва отново.
Според регулаторния орган е бил използван сенчест ефект, за да изглежда така, че кракът на модела е изключително тънък. Позицията на горната част на ръцете и лактите е направила тялото да изглежда „непропорционално“, се казва в закключението на ASA, съобщава Euronews.
Zara потвърди, че е променила описанията на продуктите след жалбата и е премахнала изображенията.
След това модният гигант публикува изявление, в което се посочва, че и двата модела имат медицински сертификати, доказващи, че са в добро здраве, и че нито една от снимките не е променяна, освен незначителни корекции в осветлението и цветовете.
„Отбелязваме решението след индивидуална жалба за две изображения на нашия уебсайт, които премахнахме, след като ASA ни уведоми“, заяви представител на Zara UK. „Ангажираме се да предоставяме отговорно съдържание и следваме строги насоки и контрол при подбора и фотографирането на модели, както и при подбора на изображения.“, допълни той.

ASA разследва и две други реклами на Zara, но нито една от тях не беше забранена на фона на по-широки призиви към марките да гарантират отговорно и разнообразно представяне на моделите си.
Решението допълнително подчертава все по-голямото внимание към представянето на телесния образ в модната реклама и следва подобно решение срещу веригата за облекло Marks & Spencer миналия месец, когато онлайн реклама беше забранена, защото дрехите и ъгълът на камерата го правеха да изглежда „нездраво слаб“.
Британският търговец на дребно Next също имаше реклама, която беше забранена по-рано тази година. ASA заяви, че рекламата на вталени дънки е „неотговорна“, тъй като подчертава слабостта на краката на модела чрез ъгъла на камерата. Next заяви, че не е съгласен и че моделът, макар и слаб, има „здравословно и тонизирано тяло“.