Братът на Мъск иска да разказва истории с дронове. И има подкрепата на холивудски магнат
Джефри Катценбърг инвестира в начинанието на Кимбал Мъск, което цели да създаде нова форма на разказване на истории в небето
&format=webp)
Холивудският продуцент и медиен магнат Джефри Катценбърг инвестира в Nova Sky Stories – „дронова развлекателна компания“, съоснована от Кимбал Мъск, брат на Илон Мъск и член на борда на Tesla.
Инвестицията е част от кампания за набиране на 50 млн. долара, чиято цел е да се създаде нова форма на разказване на истории в небето, пише Financial Times.
Делът на Катценбърг в Nova бележи първото му завръщане в медиите след Quibi – неуспешна стрийминг платформа за кратки видеа, която е закрита през 2020 г., едва шест месеца след старта си. През последните години той основно насочва инвестициите си към технологични компании, включително вложение от 15,5 млн. долара тази година в Creatify – платформа за видео реклами с изкуствен интелект.
Катценбърг става милиардер след продажбата на DreamWorks – анимационното студио, което основа през 1994 г. заедно със Стивън Спилбърг и Дейвид Гефън – на Comcast през 2016 г. Оттогава той инвестира в десетки компании чрез своя фонд WndrCo.
Катценбърг сравнява технологията на Nova – която използва хиляди патентовани дронове, действащи като „пиксели“, за да формират изображения в нощното небе – с „оригиналния момент на Pixar“, припомняйки ранните дни, когато Стив Джобс и Джон Ласитър основават компанията за компютърна анимация.
„Видях го в небето – и то не прилича на нищо, което хората са виждали досега“, каза Катценбърг, продуцент на класики на Disney като „Цар Лъв“ и „Красавицата и звярът“, преди да съоснове DreamWorks. „Това съчетава музика, глас и визуален пейзаж.“
Катценбърг вече е част от борда на Nova, а компанията посочва, че неговата инвестиция ще бъде използвана за изграждането на студио с аниматори и разказвачи на истории. В момента Nova разработва първата си „Sky Story“ – мащабно публично преживяване, което трябва да дебютира догодина.
Мъск купува Nova през 2022 г. от Intel, след като компанията е организирала дронови шоута на Super Bowl и Олимпиадата в Токио, но е изпаднала в затруднения по време на пандемията от Covid-19.
„Придобих я [от Intel], за да може това изкуство да продължи да съществува, и бях напълно поразен от това, което всъщност е възможно“, казва Мъск пред Financial Times.
Мъск, който е и член на борда на Burning Man, представя дроново шоу на фестивала в пустинята през 2022 г. и кани Катценбърг да го наблюдава. „Джефри успя да види истинска магия в небето“, коментира той.
За разлика от филмовата индустрия, живите концерти, спортът и други събития се възстановиха силно след пандемията. Но тъй като откритите стадиони са слабо използвани, Мъск вижда възможност да привлече семейна публика чрез дронови спектакли – на значително по-ниска цена от спортно събитие или концерт.
„Хората искат да излязат от вкъщи“, казва Мъск. „Проблемът с концертите на живо и увеселителните паркове е, че са много скъпи. Нашата цена е по-скоро в диапазона 40–50 долара.“
Мъск допълва, че компанията вече е печеливша и очаква да продава билети в 40 държави тази година.