Главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блуме заяви, че германският автомобилен гигант се стреми да засили доминиращата си позиция в областта на електромобилите в Европа с нова гама от компактни и достъпни EV.

Volkswagen, най-големият доставчик на електромобили в Германия и Европа тази година, представи през уикенда малкия изцяло електрически модел ID. Cross Concept, преди да го пусне на пазара през първата половина на следващата година.

Това е четвъртото представяне на нови електрически модели от Volkswagen, след ID.2 all, ID. GTI Concept и ID. EVERY1.

„През последните години работихме усилено, за да подобрим софтуера си и предлаганите от нас батерии. Тази серия ще бъде първата, в която въвеждаме нашата концепция за унифицирани клетки по отношение на батериите“, заяви Оливер Блуме пред CNBC.

„Ще бъдем конкурентоспособни и в момента, например в Европа, сме безспорен лидер на пазара на електромобили с 28% пазарен дял. Тази серия е още един тласък за увеличаване на този пазарен дял“, подчерта той.

ID. Cross Concept на Volkswagen ще се предлага на начална цена от около 25 000 евро, допълни Блуме.

Коментарите му идват малко преди началото на автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен, където се очаква затруднените европейски производители да се изправят срещу китайските новодошли, допълва CNBC.

На въпрос относно силната конкуренция от страна на китайските производители, Блуме отговори, че приветства предизвикателството.

„За мен конкуренцията е нещо много положително. Също като в спорта: когато имаш добри съперници, трябва да бъдеш по-добър. Именно за това се подготвяхме през последните години – да се усъвършенстваме. Не се страхувам от конкуренцията“, допълни той.

Акциите на Volkswagen са се повишили с около 12,2% от началото на годината, въпреки натиска на американските мита върху европейската автомобилна индустрия.

Автомобилният сектор в Европа продължава да е изправен пред множество предизвикателства, от нарастващите производствени разходи до американските мита, както и прекъсвания в веригата на доставки и регулаторни натиск. Както наскоро заяви главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group Ола Калениус: „Нашата индустрия е засегната едновременно от проливни дъждове, градушка, бури и сняг.“

От своя страна Оливер Блуме от Volkswagen приветства неотдавнашния пробив в търговските преговори между САЩ и Европейския съюз, като се очаква споразумението да доведе до намаляване на митата върху вноса на автомобили от САЩ от 27,5% на 15%.

Новата митническа ставка обаче все още ще бъде „тежест“ за компанията, според Блуме, който добави, че тя възнамерява да продължи да инвестира сериозно в САЩ.