Volkswagen ускорява инвестициите си в САЩ като гориво в преговорите за митата
Автомобилният гигант поддържа „редовен диалог“ с Вашингтон, но всички подробности около бъдещата сделка остават в конфиденциалност, заяви главният изпълнителен директор
&format=webp)
Автомобилният гигант Volkswagen провежда „честни“ и „конструктивни“ преговори с правителството на САЩ относно митата на президента Доналд Тръмп и планира допълнителни инвестиции на местния пазар.
Това заяви главният изпълнителен директор Оливер Блуме пред германския Sueddeutsche Zeitung, цитиран от Reuters. „Аз самият бях във Вашингтон и оттогава сме в редовен диалог“, допълва той.
На въпрос какво предлага компанията в преговорите, които имат за цел да намалят 25-процентната тарифа върху вноса на автомобили, въведена по-рано тази година, главният изпълнителен директор отговаря: „Volkswagen иска да продължи да инвестира в САЩ. Имаме стратегия за растеж.“
По думите му, Volkswagen вече е наела над 20 000 души пряко и над 55 000 души непряко в САЩ, като изтъква инвестицията от 5,8 млрд. долара в компанията Rivian и допълва: „Ще надградим това с по-нататъшни мащабни инвестиции“.
Именно тези инвестиции трябва да бъдат взети предвид при вземането на решения относно митата, допълва Блуме, изразявайки надежда, че Брюксел и Вашингтон ще постигнат широкообхватно споразумение за всички отрасли.
Той обаче не коментира сроковете, в които може да бъде сключена сделка, попитан за коментар относно оптимистичната оценка на главния изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс, който допусна, че тарифите може да отпаднат от юли.
„Разбира се, аз също искам това да се случи бързо. Но зависи от много фактори и не мога да обещая нищо“, лаконичен е Блуме, който ръководи и управлението на Porsche.
В интервюто си той, допълва, че основният контакт на Volkswagen във Вашингтон е министърът на търговията Хауърд Лътник, като е постигнато съгласие всички подробности за дискусиите да са в конфиденциалност.
Няколко чуждестранни компании вече обявиха нови инвестиции в САЩ в отговор на митата на президента Тръмп, но германските производители на автомобили са по-предпазливи по отношение на ангажирането на повече ресурси на този най-голям експортен пазар.
Марката Audi на Volkswagen, която няма производство в САЩ, съобщи, че планира да премести там някои модели, като поясни, че намерения са отпреди администрацията на Тръмп, допълва Reuters. Според източници на агенцията, германските производители на автомобили, включително Volkswagen, преговарят с Вашингтон за споразумение за митата, като се стремят да използват своите инвестиции и износ в САЩ като лост за омекотяване на евентуален удар.
Търговската война на Тръмп досега струва на компаниите повече от 34 млрд. долара под формата на загубени продажби и по-високи разходи, показва анализ на Reuters.
По-голямата част от тарифите бяха блокирани от Търговския съд на САЩ тази седмица, но Федерален апелативен съд временно ги възстанови, за да разгледа обжалването на решението на долната инстанция от страна на администрацията на Тръмп.