Тенисът като бизнес подход: Защо Rolex покани Тръмп на финала на US Open
Президентът на САЩ изгледа събитието в компанията на главния изпълнителен директор на лидера в луксозните часовници, седмици след като наложи 39% мита на родната му Швейцария
&format=webp)
Доналд Тръмп изгледа на живо финала на US Open в неделя, при това в компанията на главния изпълнителен директор на Rolex Жан-Фредерик Дюфур – само няколко седмици след налагането на тежки мита върху родната му Швейцария, засягащи и часовникарската империя.
Президентът на САЩ беше настанен в ложата на Rolex, която е спонсор на турнира.
Според NBC News, в антуража му са били още членове на фамилията и високопоставени служители от Белия дом, включително министъра на финансите Скот Бесънт и прессекретаря Каролин Ливит.
Тръмп е бил поканен да присъства от Rolex, съобщи Associated Press в събота, като цитира запознат източник.
Rolex и Белият дом не отговориха на запитването на CNBC за коментар.
Само преди броени седмици администрацията на президента на САЩ наложи 39% мита върху Швейцария – повече, отколкото ставката в други страни в региона след споразуменията на САЩ с ЕС и Обединеното кралство.
Анализаторът от Bernstein Лука Солка коментира миналия месец, че „сделката в последния момент, на която мнозина се надяваха, не се осъществи“, и прогнозира, че швейцарските часовникари вероятно ще трябва да повишат цените си в резултат на наложените такси.
Според него митата от 39% са почти два пъти по-високи от предварително очакваните за страната. Но Солка също така добави, че Rolex има скок в доставките преди митата, което може да им осигури „буфер“ на цените за около шест месеца.
Присъствието на Тръмп в ложата на швейцарския гигант бележи най-новото му взаимодействие с водещи световни корпорации, които целят да спечелят благоразположението му след завръщането като президент тази година.
Миналата седмица той беше домакин на срещи с няколко изпълнителни директори на технологични компании в Белия дом, припомня CNBC.
Според Associated Press, неделната визита на US Open е било първото посещение на Тръмп на спортно събитие от 2015 г.
Швейцарският лидер в луксозните часовници Rolex е частна компания, основана през 1905 г. със седалище в Женева. Билетите за финала на US Open струват минимум 800 долара, а местата в ложите достигат хиляди долари, допълва CNBC.