Как Чарли Кърк промени консервативните медии – и американската политика
Желанието му да дебатира пламенно и честно с политическите съперници се превръща в негова емблема и му помага да стане медийна звезда на MAGA и търсен гост в предавания и подкасти – когато не е зает със своите собствени
&format=webp)
Републиканският активист Чарли Кърк, който беше убит в сряда вечерта, беше пионер в създаването на нов модел за консервативна политическа защита, съчетаващ коментари в различни медии с лични срещи и кампании за насърчаване на гласуването.
31-годишният близък съветник на Доналд Тръмп беше изключително успешен политически организатор, инфлуенсър в TikTok, радиоводещ, лидер на НПО и оратор, всичко това събрано в една личност, пише за него CNN.
В един момент той е в ефира на Fox News, където промотира програмата на президента на САЩ, а в следващия излъчва в X или Instagram, където кани младите хора да създадат консервативни групи в своите гимназии и колежи.
С Turning Point USA, неправителствената организация, която съосновава през 2012 г. на 18-годишна възраст, Кърк изгражда организация от ново поколение, пряко свързана с Републиканската партия, събирайки завистта на своите демократични съперници, допълва медията.
Частта от публичните му изяви се съчетават почти безпроблемно с политическата му дейност, но може би най-забележителни са тези по време на конференции и в университетски кампуси. Именно такава е и последната му – в сряда, която трябва да постави начало на есенната му обиколка в университетите в цялата страна, наречена „Американското турне на завръщането“.
Чарли Кърк дори си взема почивен ден от дневното си радио шоу и подкаст, за да се подготви за събитието в кампуса, и е на около 20 минути от началото на изявата си, когато е прострелян смъртоносно във врата.
„Загубихме един от най-важните гласове, които сме имали в моето поколение в дясното политическо пространство“, заяви Меган Кели в пряко предаване с Глен Бек.
„Чарли създаде движение в университетите в цяла Америка, като ангажира студентите в дебати и диалог. Предизвикваше ортодоксалността и печелеше сърцата и умовете в този процес. Не е ли това, което искаме от политическите фигури? Опитът да се заглуши тази работа с насилие е противоположен на всичко, за което се борим като страна.“, написа републиканският стратег Т.У. Ариги.
В продължение на десетилетие Кърк успешно превръща Turning Point в национална сила, представяйки се като говорител на младежкото крило на движението MAGA.
„Ние играем в атака с чувство за спешност, за да спечелим културната война в Америка.“, е един от забележителните му за младите републиканци цитати.
По този начин Кърк и Turning Point постигат успех в консервативните кръгове – като включват организацията директно в културни битки и превръщат разделителните дебати в онлайн и офлайн ангажираност.
Чарли Кърк защитава десните си идеи в пламенни сблъсъци пред камерата с прогресивни академици, които след това експлодират в социалните медии, особено в X.
Желанието му да дебатира се превръща в отличителен белег на нестопанската организация, което му помага да се превърне в медийна звезда на MAGA и търсен гост в телевизионни предавания и подкасти – когато не е зает със собствените си предавания.
Някои от спирките по време на турнето му тази есен са промотирани като форуми за несъгласие, с това, което той нарича „Докажи, че греша“, където се изправя срещу идеологически опоненти.
„Опитвам се да бъда проактивен в насърчаването на диалога между хора, които не са съгласни“, признава той пред репортер от CNN през 2021 г.
Възходът му в консервативната политика отразява възхода на десния популизъм в Америка. Той подкрепи Тръмп по време на президентските избори през 2016 г. и агресивно промотира кампанията за преизбирането му.
Местните клонове на Turning Point помагат за регистрирането на млади републиканци и гарантират, че вероятните избиратели действително ще се явят на изборите. Тръмп и неговият близък кръг, от своя страна, помагат за още по-голямото издигане на Кърк и TPUSA.
Младостта му се оказва предимство, тъй като естествено изгражда онлайн бранд в платформи като YouTube, като в крайна сметка печели милиони дигитални последователи.
Неговата политическа и медийна машина стартира и други подкасти и медийни проекти, за да достига до младите по нови начини. Например Culture Apothecary на Алекс Кларк стартира през септември 2024 г., за да се фокусира върху благосъстоянието и начина на живот, разглеждайки темите през призмата на Make America Healthy Again (Да направим Америка отново здрава).
Чарли Кърк изразява ясно амбициите си в интервю за Deseret News, вестник от Юта, в дните преди събитието в колежа в сряда.
„Искаме да бъдем институция в тази страна, която е толкова известна и влиятелна, колкото The New York Times, Харвард и технологичните компании. И вярваме, че създаваме точно това.“