H&M отчита 40% ръст на печалбата за третото тримесечие, което показва, че усилията на шведския търговец на бърза мода да възстанови преднината си спрямо конкурентите вече дават резултат. Новината повиши акциите на компанията с около 10%.

Нетните продажби в местни валути са се увеличили с 2% през трите месеца до края на август и достигат 57 млрд. шведски крони (€5,2 млрд.), докато оперативната печалба скача до 4,9 млрд. крони. За деветмесечния период приходите също нарастват с 2%.

Резултатите надминават очакванията на анализаторите, а компанията обяснява доброто представяне с „по-добро продуктово предлагане, подобрен брутен марж и добър контрол върху разходите“.

През последните години H&M изпитваше затруднения да устои на силната конкуренция от страна на собственика на Zara – Inditex, както и на по-нови играчи като китайските Shein и Temu. В отговор компанията предприе мерки като затваряне на магазини с лоши резултати и увеличаване на онлайн продажбите.

Компанията, която управлява 3 680 магазина H&M по света, както и други брандове като COS и & Other Stories, увеличава оперативния си марж до 8,6%, спрямо 5,9% година по-рано.

„Увеличението на печалбата показва, че сме на прав път в резултат на напредъка по нашия план“, казва главният изпълнителен директор Даниел Ервер, цитиран от Financial Times.

Ервер, който пое ръководството в началото на 2024 г. след внезапната оставка на предишния лидер Хелена Хелмерсон, каза пред FT преди година, че след 2024 г. групата си поставя за цел оперативен марж от 10%. Той бе спаднал от над 20% през 2010 г. до едва 3,2% през 2022 г.

Анализатори от Citi отчетоха силни резултати в Източна и Западна Европа, докато Южна Европа и Азия са били по-слаби спрямо предходните тримесечия. Те изразиха очаквания, че акциите на H&M ще реагират положително на резултатите.

Поскъпването на акциите в ранната търговия в четвъртък увеличи ръста на групата от началото на годината до над 14%, макар че все още са с 6% по-ниски спрямо година по-рано.

Компанията заяви, че есенните ѝ колекции са били „добре приети“ и очаква продажбите за септември да са приблизително равни с миналогодишните.

Подобренията във веригите за доставки са довели до по-оптимизирани наличности, посочва H&M.

„С по-голям дял покупки за текущия сезон и по-ефективна и гъвкава верига на доставки, има възможности за подобрение на наличните стоки и през четвъртото тримесечие спрямо миналата година“, казват от компанията.

През третото тримесечие H&M е затворила 26 магазина с лоши резултати, а за девет месеца общо 97, като вече над 30% от продажбите ѝ са онлайн.