Висшата мода в Париж ще съжителства с първия магазин на Shein
„Влиятелният световен моден пазар“ на Франция е „естествен избор“ като тестова площадка за физическите магазини, заяви китайският гигант в бързата мода
&format=webp)
Китайският гигант в бързата мода Shein избра Франция за локация на първия си постоянен физически магазин.
Първоначално обектът ще заеме площи в универсални магазини в Париж, а след това в още пет града – Дижон, Реймс, Гренобъл, Анже и Лимож.
Shein заяви пред BBC в четвъртък, че „влиятелният световен моден пазар“ на Франция е „естествен избор“ като тестова площадка за физическите магазини.
Марката е най-известна с евтините си дрехи, но е обект на засилени критики заради въздействието си върху околната среда и условията на труд.
Компанията вече е откривала временни поп-ъп магазини в европейски столици като Мадрид и Париж, но никога не е управлявала постоянен физически магазин, допълва BBC.
Новите търговски обекти се откриват в партньорство с групата за търговски имоти Societe des Grands Magasins (SGM). Френската компания управлява универсалните магазини BHV Marais и Galeries Lafayette, в които ще се помещават т.нар. от Shein „магазини в магазина“.
Китайската компания ще създаде около 200 работни места във Франция, заяви Shein, добавяйки, че сътрудничеството има за цел да съживи градските центрове и универсалните магазини в страната.
„Избирайки Франция за място за изпробване на физическата търговия на дребно, Shein цели да донесе ползи на френските клиенти и на широкия сектор на търговията на дребно“, допълва компанията.
Shein, която доставя в повече от 150 страни, досега е оперирала предимно онлайн в своя уебсайт и приложение.
Основана в Китай през 2008 г. и със седалище в Сингапур, тя е подложена на строг контрол по отношение на производството си на стоки от типа „бърза мода“.
Бизнес моделът бързо произвежда евтини дрехи, базирани на най-новите модни тенденции, но е обект на критики заради въздействието си върху околната среда. Изразени са и опасения относно условията на труд в рамките на веригата за доставки на Shein.
Разследване, публикувано през 2024 г. от швейцарската правозащитна група Public Eye, установи, че работниците в някои доставчици в даден момент са работили по 75 часа седмично, въпреки обещанието на търговеца да подобри условията, допълва BBC.