Тили Норвуд – AI „актрисата”, която разгневи Холивуд
Тя е творение на студио за таланти с изкуствен интелект (AI), наречено Xicoia
&format=webp)
Човек трябва много да се постарае, за да бъде най-противоречивата фигура в Холивуд, особено когато Мел Гибсън е част от артистичното съсловие. И все пак едва в началото на кариерата си Тили Норвуд вече е силно презирана.
Това се дължи на простия факт, че Тили Норвуд не съществува. Въпреки че прилича на странна смесица от Гал Гадот, Ана де Армас и Ванеса Хъджънс от ерата на High School Musical, Норвуд е творение на студио за таланти с изкуствен интелект (AI), наречено Xicoia. И ако трябва да вярваме на Xicoia, то Норвуд представлява блестящото бъдеще на филмовата индустрия, пише Guardian.
Представена този уикенд на филмовия фестивал в Цюрих, Норвуд е провъзгласена за следващата Скарлет Йохансон, като студиата явно се борят да работят с нея, а агенция за таланти се надява да я представлява. Разбира се, трябва да се отбележи, че самото ѝ съществуване е достатъчно, за да предизвика тревога за цялото бъдеще на човечеството, но това е Холивуд.
В ерата на изкуствения интелект и посредствената телевизия дали е време културният снобизъм да се завърне?
Досегашната реакция срещу Норвуд идва от актьори, чиито работни места тя би могла да вземе. Мелиса Барера от Scream написа в Instagram: „Надявам се всички актьори, представлявани от агента, който прави това, да го зарежат“, а Мара Уилсън от „Матилда“ допълни: „Ами стотиците живи млади жени, чиито лица са комбинирани, за да я създадат? Не можехте ли да наемете някоя от тях?“. Ралф Инесон от „Фантастичната четирика“ беше малко по-остър, като публикува „Майната ти“ в X.
В сряда актьорският съюз SAG-AFTRA направи изявление, в което осъжда замяната на човешките изпълнители с „синтетични“, съобщава Variety. Гилдията подчертава, че „творчеството е и трябва да остане съсредоточено върху човека“.
Невероятно е, че актьорската кариера на Норвуд досега се състои само от един комедиен скеч, създаден с изкуствен интелект, наречен „AI Commissioner“. „Може би съм създадена с изкуствен интелект, но в момента изпитвам много реални емоции“, написа Норвуд на страницата си във Facebook в деня, в който скечът беше пуснат. „Много съм развълнувана за това, което предстои!“
Въпреки това, реакцията ви към скеча може да е различна. Макар че от чисто техническа гледна точка е удивително да видиш няколко души, които изглеждат почти като хора, да се движат на екрана, то е и безсмислено, и зловещо, отбелязва Guardian. Най-лошото от всичко е, че клипчето не е никак смешно. Освен това си струва да се отбележи, че в двата месеца от излизането си AI Commissioner има само около 200 000 преглеждания. Ако вземем друго видео, излязло по същото време, това го прави 14 пъти по-малко успешно от епизода на Маколи Кълкин в Hot Ones (2,8 млн. преглеждания).
И все пак заплахата е реална. За всеки, който в момента работи в развлекателната индустрия и вижда Норвуд и нейните събратя като некачествен заместител на човешкото, има безброй други, които нямат ресурсите (или, както някои биха казали, творчеството) да си изградят име. Тук влизат в игра AI актьорите, сценаристите и режисьорите. С други изкуственият интелект ще продължи да присъства в индустрията.
Да не говорим, че за част от холивудското статукво Норвуд представлява платоничния идеал за това, какво трябва да бъде един актьор. Представете си едно творение, което е напълно податливо на желанията на режисьори и продуценти. Без его. Без творчески принос. Без огромна заплата или непривлекателно стареене. Ако Норвуд беше звездата в „Магьосникът от Оз“ вместо Джуди Гарланд, тогава Луис Б. Майер нямаше да се налага да я подлага на диета от пилешка супа, черно кафе, хапчета за отслабване и цигари. Не е ли това мечтата?
Една малка утеха е, че хората, които избират дали изкуственият интелект да бъде приет като норма в кинопроизводството, са зрителите. Както с всичко в Холивуд, това, което ще определи кариерата на Норвуд преди всичко, е нейната финансова жизнеспособност. Ако публиката възприеме тази форма на творчеството, то ще се наложи.