Tesla представи по-достъпни варианти на Model Y и Model 3 в опит да съживи продажбите преди очаквания спад, който може да настъпи след приключването на федералните данъчни стимули за купувачи на електромобили в САЩ.

На Уолстрийт обаче новината не бе посрещната с ентусиазъм: акциите на Tesla спаднаха с 4,5% във вторник, като загубите се ускориха в последния час на търговията.

„Възприемаме тези анонси като голямо разочарование“, коментира пред MarketWatch Гарет Нелсън, анализатор в CFRA Research. „Може и да помогне за обемите на продажбите, но инвеститорите очакваха нови модели като дългоочаквания Roadster. Продажбите на Tesla вероятно ще се понижат осезаемо още от четвъртото тримесечие.“

Цените падат, но не достатъчно

Обявените по-евтини версии остават над $35 000–40 000.

Tesla също така преименува по-достъпните си версии като “standard” (стандартни).

Model Y Standard ще струва $39 990 (досега най-евтината версия беше малко под $45 000).

Model 3 Standard ще струва $36 990.

Новите цени не компенсират отпадането на федералния данъчен кредит до $7500, който изтече миналия месец и беше ключов стимул за купувачите в САЩ.

По-ниска цена = по-малко мощност

По-достъпните версии правят компромиси с производителността.

Според сайта на Tesla:

Model Y Standard изминава около 321 мили с едно зареждане и ускорява от 0 до 60 мили/ч за под 7 секунди.

Следващата версия - Premium - достига 357 мили пробег и ускорява за 5,4 секунди.

Инвеститорите искат нещо ново

Tesla е критикувана, че не представя изцяло нов електромобил по отношение на дизайн и технологии, освен Cybertruck, който има ограничена пазарна ниша и цена от около $80 000 за базовата версия - цена, която остава непроменена.

„Една от основните причини за загубата на пазарен дял от страна на Tesla е остарялото портфолио“, казва Нелсън.

През юли изпълнителният директор Илон Мъск обяви, че по-достъпна версия на Model Y ще бъде един от двата дългоочаквани бюджетни модела, които Tesla планира да пусне.