Отделът за преглед на поверителността в Meta има за задача да оценява и документира различни рискове, свързани с продукти и функции, и да гарантира спазване на изискванията на регулаторните органи по целия свят.

Той беше създаден след като компанията майка на Facebook получи глоба с 5 млрд. долара от Федералната търговска комисия (FTC) за скандала с поверителността на данните на Cambridge Analytica, в част от споразумение, изискващо от платформата да преструктурира подхода си към поверителността.

На този фон преди ден компанията обяви съкращението на около 600 служители от отдела Superintelligence Labs, но без да засяга тези в най-високопоставения отдел TBD Labs в рамките на подразделението за изкуствен интелект, отбелязва CNBC.

„Чрез нашия екип за продуктови рискове създадохме една от най-сложните програми, която ни помага да оценяваме нашите продукти и функции“, заяви говорител на Meta. „Редовно правим организационни промени и преструктурираме екипа, за да отразим зрелостта на програмата, като същевременно поддържаме високи стандарти за съответствие.“, допълни той.

През последната година компанията е разработила AI технология за оптимизиране управлението на риска. Представителят на Meta заяви, че обновената система разчита на по-основна автоматизация, а не на най-модерни AI технологии, които могат да генерират убедителен текст въз основа на писмени подсказки.

Вицепрезидентът по политиките на Meta, Роб Шерман, заяви в публикация в LinkedIn през юни, че компанията „е създала инструмент, който помага на екипите автоматично да идентифицират кога правните и политическите изисквания се отнасят за конкретни продукти“

„Не използваме изкуствен интелект, за да взимаме решения относно риска“, написа той. „Вместо това правилата се прилагат чрез автоматизация, което намалява времето, което експертите трябва да отделят за ратифициране на решения, като същевременно увеличава надеждността с по-малко място за човешка грешка.“

Други компании все по-често посочват използването на изкуствен интелект за намаляване на работната си сила.

Големи банки като JPMorgan Chase и Goldman Sachs представиха проекти с изкуствен интелект, за да подсилят рентабилността си, като същевременно забавят растежа на персонала.

Финансовият директор на JPMorgan, Джереми Барнъм, заяви пред анализатори по време на последния отчет за приходите, че мениджърите на банката са получили указания да избягват наемане на служители в контекста на по-широкото внедряване на AI, съобщи CNBC миналата седмица.

Изпълнителният директор на Salesforce Марк Бениоф заяви през септември, че неговият софтуерен доставчик ще съкрати 4000 позиции в обслужването на клиенти поради нарастващите възможности на технологията и „ползите и ефективността“ на софтуера Agentforce.

„Виждаме, че броят на случаите, с които се занимаваме, намалява и вече не е необходимо активно да попълваме позициите на инженери по поддръжката“, заяви Salesforce.