Coca-Cola номинира нов главен изпълнителен директор
Гигантът в безалкохолните напитки променя лидерската си стратегия в ключов пазарен момент
,fit(1001:538)&format=webp)
Главният оперативен директор на Coca-Cola Хенрик Браун ще наследи Джеймс Куинси на поста главен изпълнителен директор през 2026 г., съобщи компанията.
Промяната ще влезе в сила на 31 март, а Браун ще бъде номиниран за член на борда на директорите. Куинси ще остане в ролята на изпълнителен председател на борда.
Той заема най-високата длъжност в гиганта за безалкохолни напитки от 2017 г., като ръководеше преструктурирането на системата за бутилиране, стратегията по време на пандемията и фокуса на Coca-Cola върху напитки, считани за по-здравословни.
Наследникът му Браун заема различни длъжности откакто се присъединява към компанията през 1996 г., заедно с Куинси, отбелязва CNBC.
В съобщението на Coca-Cola се посочва още, че Браун ще се фокусира върху идентифициране на нови възможности за растеж по цял свят, по-добро задоволяване на нуждите на потребителите и подобряване на технологията.
Промяната идва в момент, когато компанията се опитва да обърне тенденцията на забавяне в търсенето на газирани напитки, които все още са значителна част от глобалните й продажби.
През третото тримесечие глобалният обем на продажбите в единици – без да се отчитат промените в цените и валутните курсове, се е повишил с 1% след спад през предходния тримесечен период, допълва CNBC.
Куинси заявява, че потребителите с по-ниски доходи купуват по-малко от напитките на компанията и по тази причина е пуснала на пазара по-евтини и по-малки версии на продуктите си.
Въпреки това, по-скъпите марки като Smartwater и Fairlife са се представили по-добре в сегмента на газирани напитки в последните тримесечия, което предполага, че потребителите са склонни да плащат повече за някои марки.
Coca-Cola обаче значително е надминала конкурента си Pepsi по време на мандата на Куинси, отчасти благодарение на по-силния бизнес в ресторанти и киносалони.
Гигантът остава шампион при газираните напитки, като нейната едноименна такава е запазила позицията си на най-продавана в САЩ, а Sprite е изпреварила Pepsi и е третата по популярност газирана напитка в страната.
Акциите на Coca-Cola останаха почти без промяна при удължената търговия в сряда. Те са се повишили с почти 13% тази година, докато тези на Pepsi са спаднали с над 1%. Пазарната капитализация на Coca-Cola от над 300 милиарда долара надхвърля тази на Pepsi, която е около 200 милиарда долара.
&format=webp)
&format=webp)
)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
,fit(1920:897)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(1920:897)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)