Дядо Коледа може да има различна визия за коледните подаръци тази година.

Не очаквайте да получите само дрехи, парфюм или някоя технологична джаджа.

Категорията „уелнес“ набира все повече популярност сред потребителските предпочитания и се очаква това да продължи и след сезона – особено след като търговци на дребно като Ulta Beauty и Target й отделят повече място на рафтовете много преди празничното пазаруване, пише CNBC.

Красотата винаги е една от най-добре представящите се категории по време на празниците.

Според пазарната изследователска група Circana, ноември и декември заедно съставляват около 25% от годишните разходи за престижни козметични продукти, които включват марки, продавани от специализирани и универсални магазини.

Потребителите в САЩ планират да похарчат средно 247 долара за козметика, докато пазаруват подаръци тази година, което е четвъртата по големина категория разходи за празниците, според годишното проучване на Circana.

Асортиментът в категорията „красота” се разширява с добавяне на повече продукти, фокусирани върху здравето и благосъстоянието, като например такива, които обещават да подобрят храненето, хидратацията и съня.

Лариса Дженсън, глобален съветник в козметичната индустрия в Circana, казва, че уелнес секторът привлича вниманието от началото на пандемията, тъй като потребителите дават приоритет на грижата за себе си и на доброто самочувствие „отвътре навън”.

По думите й, продуктите, свързани със здравето, които обикновено се продават в аптеките, като комплекти за избелване на зъби, витамини, дезодоранти и капки за очи, са придобили по-широка популярност. Някои вече се предлагат в по-атрактивни опаковки, получават подкрепа от инфлуенсъри и знаменитости, или са преместени в раздела за козметика, тъй като търговците на дребно се възползват от възможността да съчетаят козметиката и уелнеса и да се превърнат в един рафт за всички нужди.

Ulta Beauty, в частност, е отделила повече място за уелнес продукти. Специализираният търговец, който има над 1450 магазина в САЩ, винаги е предлагал индивидуални артикули, свързани с уелнес и „красота отвътре“, изтъква Лаура Берес, вицепрезидент по уелнес.

Но с нарастването на търсенето след пандемията, открива секции за уелнес в своите магазини през 2021 г. и отделя около 1,20 до 2,40 м от рафтовете за продукти като пробиотични бонбони, маски за сън и ароматерапевтични масла. През август компанията обяви, че ще разшири размера на секциите до 13,70 м в около една трета от своите магазини. Добавени са близо 30 нови марки за уелнес, с което общият им брой достига около 100.

Ulta отбелязва ръст при клиентите от поколението на милениалите и потребителите с доходи на домакинството над 100 000 долара. Иновациите са предизвикали по-голям интерес, особено тъй като се търсят решения за ключови етапи от живота, които марките са пренебрегвали в миналото, например нуждите преди и след бременност и менопауза.

Тази година Ulta предлага няколко подаръчни комплекти с продукти за уелнес, включително адвент календар с етерични масла на Saje Natural Wellness и комплект за красив сън от марката витамини на Кортни Кардашиян, Lemme.

„Това е перфектната комбинация от възможността да подарите на някого релаксация по време на празничния сезон по един изтънчен начин, който, честно казано, досега не е съществувал на пазара“, казват от компанията.

Една от марките в магазина за уелнес на Ulta е Neom Wellbeing, компания от Обединеното кралство, която продава аромати за дома и продукти грижа за тялото. Neom продава онлайн чрез Amazon и своя уебсайт, като много от най-продаваните продукти са за подобряване на съня.

Аманда Кан, генерален мениджър на Neom за САЩ, казва, че най-продаваните продукти в началото на празничния сезон са били подаръци за коледните чорапи, които струват по-малко от 20 долара.

Тъй като клиентите търсят изгодни оферти поради инфлацията, продуктите за уелнес са привлекателни, защото са и практични, подчертава тя. „Те са много подходящи за подарък, като в същото време имат своите предимства, от които всеки може да се възползва.“

Bath & Body Works, известна най-вече с ароматизираните си сапуни, свещи и лосиони, също пусна продукти, насочени към уелнес. В началото на този месец компанията започна пусна нова колекция уелнес, наречена Water Winter Mint с аромати на мента и алпийски води и съставки, включително хиалуронова киселина и масло от шиа.

Кристи Луис, старши вицепрезидент по търговията на компанията, заяви, че все повече клиенти се обръщат към търговския център за продукти за грижа за тялото или подаръци, които подобряват настроението и решават проблеми като суха кожа или затруднения при заспиване.

„Потребителите ги купуват за себе си, но и за подаръци за празниците, защото кой не иска да се отърве от стреса или да спи добре, особено през ноември и декември?”

Храненето и здравето са популярна категория и в Target, заяви главният търговски директор Рик Гомес по време на обиколка на магазините в района на Минеаполис още през октомври. Уелнесът може да спечели повече площ в обектите на компанията през следващата година, добави той. Това е една от идеите, които Target обмисля, тъй като договорът с Ulta Beauty изтича през август.

Grüns е един от здравословните продукти, предлагани в магазините Target. Суперхранителните зелени желирани бонбони са по-здравословна версия на плодовите закуски, но с хранителна стойност, подобна на тази на протеиновите прахове, казва основателят и главен изпълнителен директор Чад Джанис. Името им е вдъхновено от „grün“ – „зелен“ на немски език.

Търговци на дребно, включително Walmart, Sprouts Farmers Market и Sam’s Club, продават бонбоните, които от основаването на компанията през 2023 г. са разширени и в други линии за деца и за подкрепа на имунната система.

Докато продажбите на витамини и добавки обикновено се увеличават около Нова година, компанията се надява желираните бонбони да бъдат и подарък за коледния чорап. Ето защо някои са вдъхновени от празниците, включително аромат на вкиснат пунш, вдъхновен от Гринч.

Walmart също предлага някои уелнес артикули, които привличат милениалите и поколението Z, като например подаръчни комплекти с продукти за тяло от производителя на витамини Olly и витаминни пластири от Barrière, които приличат на стикери или временни татуировки.

Дори извън рафтовете с козметика, търговците на дребно се насочват към уелнес като категория за подаръци, като например Best Buy, който продава пръстени Oura и предлага демонстрации на носими устройства, и Kohl’s, който предлага артикули като масажори и преносими вани за лед.

Търговците очакват уелнес продуктите да придобият по-голяма популярност за празниците следващата година, поради високите цени и широкото иприемане. И ако някога са били табу, днес те вече са желан подарък от списъка на Дядо Коледа.