Най-големият конгломерат за луксозни стоки в света - френският Louis Vuitton вече не се задоволява само с чанти, дрехи, часовници, бижута, обувки, парфюми и шоколад.

Гигантът въвежда нова категория или „métier“: козметика.

Компанията е наела водещия британски гримьор Пат Макграт за творчески директор на линията гримове, която ще стартира тази есен в 116 магазина на Louis Vuitton с 55 червила, 10 балсама за устни и 8 палитри сенки за очи, съобщава Financial Times.

Гримовете ще се продават с кожени аксесоари за съхранение, включително малки калъфчета за червила, базирани на дизайна на куфарите, които компанията произвежда за първи път през 1854 г. Формулите и опаковките ще се произвеждат във Франция, а кожените изделия - в европейските ателиета на Louis Vuitton.

Гамата разширява предлаганите от марката продукти от начално ниво след рязкото повишаване на цените на чантите, бижутата и други основни луксозни категории в индустрията от 2020 г., което отблъсна младите купувачи.

Това е и първото голямо начинание на главния изпълнителен директор Пиетро Бекари, откакто се присъедини към Louis Vuitton от Dior в началото на миналата година, и бележи още една стъпка в еволюцията на LVMH от луксозна мода в „културна марка“.

„Красотата е част от живота на хората, на младите, на мъжете и момичетата, на всички“, каза Бекари. „Искаме да бъдем там.“

Въпреки това Louis Vuitton влиза късно в претъпканата категория „престижна“ козметика (където цените варират от около 45 до 80 паунда). А марките, които се възприемат като научно обосновани, или тези, които се ръководят от гримьори със силна популярност в социалните медии, имат предимство пред тези, които предлагат само лъскава опаковка и престижно име, твърдят анализаторите.

През последните 5 години Prada, Celine и Dries Van Noten представиха козметични продукти, а Burberry се включи в категорията миналата година, присъединявайки се към луксозни играчи като Chanel, Dior, Giorgio Armani и YSL. Притежаваната от Prada Miu Miu ще пусне козметична линия по-късно тази година.

Но Louis Vuitton има отлични постижения, когато става въпрос за навлизане в утвърдени категории като бижута и парфюми, смята Ерван Рамбур, анализатор от HSBC и бивш ръководител на Cartier.

Когато през 2016 г. Louis Vuitton пусна парфюми, „те бяха изключение от правилото. Начинът, по който го направиха - продажба само в магазините LVMH с красива опаковка, красиви аромати - те го направиха много добре“.

„Направихме го по особен начин, с опаковка от Marc Newson, с дълготрайни и особено богати, редки съставки. Можем да си позволим да бъдем по-скъпи от другите и нямаме разходи за дистрибуция.“, допълва Бекари.

Louis Vuitton следва подобен подход и при козметиката. Компанията е предоставила на Макграт, която повече от две десетилетия създава козметични визии за ревютата на Louis Vuitton и е основател на собствена линия за грим Pat McGrath Labs, картбланш за разработване на формули и опаковки.

„Тя знае къде можем да бъдем уникални“, казва Бекари. „Ние сме една от малкото компании, които могат да я помолят да направи проект без ограничения, да си представи най-добрите продукти, най-добрите нюанси.“

Макграт заяви, че „няма компромиси“, когато става въпрос за разработването на продукти и иска „да се увери, че достига всеки тон на кожата, че всеки клиент ще се чувства включен“.

Продуктите ще се разпространяват само в магазините на LVMH, които са над 400 по целия свят. „В Louis Vuitton имаме някои табута и едно от тях е дистрибуцията; всеки продукт се продава от ръцете на Louis Vuitton“, казва Бекари. „Никога, никога няма да намерите Louis Vuitton в Sephora.“

Louis Vuitton навлиза в категорията на фона на смекчено търсене на луксозни и козметични продукти, въпреки че те продължават да се представят по-добре за луксозните групи.

Подразделението за парфюми и козметика на LVMH отчита 4% ръст на продажбите между 2023 и 2024 г., докато основното подразделение за мода и кожени изделия намалява с 1%. Собственикът на Gucci - Kering, отчита 8% ръст в сегмента за очила и корпоративни продукти (който включва козметика), докато продажбите на мода и кожени изделия намаляват.

Бекари посочи, че Louis Vuitton работи по съпътстващи продукти за красота, като заяви, че гамата може да бъде разширена до „грижа за кожата, фон дьо тен, всичко, което можете да си представите“.

Освен в областта на красотата компанията разширява и гамата си от мебели и стоки за дома, които ще бъдат представени на Salone del Mobile в Милано през април.

Бекари отказа да сподели финансовите цели на компанията за нейното подразделение за красота, като настоя, че тя не ги е моделирала.

„Не се нуждаем от красота, за да оцелеем. Разбира се, не искаме да правим нещо, което намалява рентабилността ни, но това не е основният въпрос. Въпросът е да правим правилно нещата, които могат да послужат като вход към нашата марка.“, допълва той.