LVMH става акционер в марката за луксозни връхни дрехи Moncler
Групата на Бернар Арно е закупила 10% дял в Double R, дружеството, чрез което председателят и главен изпълнителен директор Ремо Руфини притежава 15,8% от бизнеса
Луксозният конгломерат LVMH сключи сделка с Moncler за придобиване на до 22% дял в инвестиционното дружество, контролиращо италианския производител на луксозни връхни облекла.
Групата на Бернар Арно е закупила 10% дял в Double R, дружеството, чрез което председателят и главен изпълнителен директор на Moncler Ремо Руфини притежава 15,8% от бизнеса. Тя има възможност да увеличи този дял до 22%, съобщава FT.
Съгласно условията на споразумението, използвайки средствата на LVMH, Double R ще увеличи дела си в Moncler до 18,5 % през следващата година и половина, засилвайки позицията си като най-голям акционер.
Руфини ще продължи да контролира Double R, но съгласно споразумението LVMH може да назначи двама от членовете на борда на директорите и един в Moncler.
„Ремо Руфини ще остане председател и главен изпълнителен директор на Moncler и ще продължи да определя и управлява плановете на Moncler Group за бъдещо развитие“, се казва в изявление на LVMH.
Френският конгломерат ще остане „стабилен дългосрочен миноритарен акционер в Double R и ще подкрепя разгръщането на бъдещата визия на Руфини“, се казва още в съобщението.
„Това партньорство укрепва позициите на Double R в Moncler и осигурява стабилността, необходима за осъществяване на моята визия за бъдещето“, коментира от своята страна Руфини.
„През последните 20 години Moncler е един от най-значимите примери за предприемачески успех в индустрията. Визията и лидерството на Ремо Руфини са забележителни и за мен е удоволствие да инвестирам в неговата холдингова компания, за да затвърдя позицията си на водещ акционер“, заяви главният изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно.
Италианската група, която притежава и марката за мъжко облекло за открито Stone Island, е една от най-силно представящите се компании, тъй като бумът на луксозните стоки от пандемията отстъпва място на забавяне.
Продажбите на Moncler по сходни цени през първата половина на годината са се увеличили с 11 % до 1,23 млрд. евро. Според оценките на анализаторите от Barclays компанията е запазила ръста си в Китай в момент, когато продажбите на луксозни групи, включително LVMH, са намалели с влошаването на икономиката.
Това не е първият случай, в който LVMH, най-голямата луксозна група в света с пазарна стойност 337 млрд. евро, придобива миноритарен дял в италианска компания от бранша.
Диего Де Ла Валие, главен изпълнителен директор на Tod's, сключи сделка с LVMH за придобиване на миноритарен дял в компанията през 2021 г. Тази година тя беше изключена от Миланската фондова борса в резултат на сделка с подкрепяната от LVMH компания за частни капиталови инвестиции L Catterton.
LVMH притежава над 75 марки в портфолиото си, включително Louis Vuitton и Dior.