Дизайнерът на Стив Джобс пуска първата си линия иновативни якета
Джони Айв изиграва ключова роля в проектирането на емблематичните модели на iMac, iPod, iPhone и iPad, но сега сменя коренно посоката
Дизайнерът Джони Айв, известен с тясното си сътрудничество със Стив Джобс за създаването на едни от най-популярните продукти на Apple, се готви да пусне на пазара иновативна модна линия връхни дрехи.
По време на 27-годишния си стаж в технологичния гигант aнгло-американецът заемаше поста главен директор по дизайна и старши вицепрезидент по индустриалния дизайн на Apple и изигра ключова роля в проектирането на iMac, iPod, iPhone и iPad, припомня Euronews.
Технологичният гений Стив Джобс дори го определя като свой „духовен партньор в Apple“, тъй като Айв разбира в най-дълбок смисъл манията му за елегантна и интуитивна форма на продуктите.
Айв напусна Apple през 2019 г., за да основе собствената си марка LoveFrom заедно с Марк Нюсън.
Apple обаче се превръща в неин основен клиент до 2022 г., когато споразумението им беше прекратено и компанията започна да работи по по-широки дизайнерски идеи.
Те вече са финализирани, а на 24 септември Айв ще дебютира на пазара с първата си линия дрехи.
Създадени в партньорство с италианския милиардер и главен изпълнителен директор на Moncler Ремо Руфини, първият модел ще е модулно яке „три в едно“. Колекцията носи името LoveFrom, Moncler.
Jony Ive’s made a button and a shell. This is LoveFrom x Moncler outerwear. 3 layers, connected by magnetic duo buttons, a little bit biomimetic.
— Yang Fan 范阳 (@Yang_Supertramp) September 8, 2024
I think it creates some “latent space” around our body, “buttons” can have more possibilities than screens.
Can it play with us? pic.twitter.com/SGeYsVFtWh
„Започнах да се интересувам повече от това с кого работя, отколкото върху какво работя. Ако си наистина любопитен и имаш късмета да работиш с човек като Ремо и неговия екип, можеш да преминеш отвъд традиционните граници“, споделя Айв пред Financial Times.
Руфини, който редовно си сътрудничи с външни модни дизайнери, казва, че тази възможност го е накарала да се почувства така, сякаш „се връща в университета, за да учи при майстора“.
Клиентите на новата линия дрехи ще могат да избират между различни модели, базирани на стиловете на Moncler – от ветробрани до пончо, които ще могат да съчетаят с основен слой под тях.
Предлагат се в различни нюанси - бял, небесносин, пастелножълт, а основният елемент на дизайна, който заинтригува модните критици, е опитът на LoveFrom и Moncler да преработят скромното копче.
Сега то е снабдено с функция на магнитна закопчалка и има за цел да направи прикрепването и отделянето на модулните слоеве на якето по-просто и по-лесно за притежателя му.
„Опитах се да направя по-добри ципове, а те са наистина трудни“, казва Айв пред Fast Company. В крайна сметка решението с копче е елегантен начин да се съединят двата слоя и да се осигури максимална гъвкавост, допълва Euronews.