Бернар Арно, който преди шест месеца беше най-богатият човек на планетата, днес се намира в дъното на Топ 5 на световната класация.

Основателят и главен изпълнителен директор на френската империя за луксозни стоки LVMH притежаваше състояние от около 231 млрд. долара през пролетта, което го постави пред технологичните гиганти Илон Мъск и Джеф Безос в Индекса на милиардерите, отбелязва CEO World.

Оттогава обаче състоянието му се е стопило с внушителната сума от 54 млрд. долара до 177 млрд. долара, което го поставя на четвърто място, като изпреварва само с 1 млрд. долара съоснователя на Oracle Лари Елисън.

Резултатите от статисиката означават, че Арно е най-големият губещ по отношение на лично богатство за тази година.

В сравнение с останалите 17 най-богати хора на планетата, чието състояние е нараснало с най-малко 14 млрд. долара, изпълнителният директор на LVMH е единственият, претърпял нетна загуба.

Рязкото намаляване на богатството отразява 16-процентния спад на акциите на LVMH, които достигнаха най-ниската си стойност от две години насам. Французинът контролира почти половината от луксозния гигант, който притежава около 75 престижни марки, сред които Louis Vuitton, Tiffany & Co, Dom Perignon и Sephora.

През 2024 г. LVMH се сблъска със значителни предизвикателства. Основните й приходи се повишиха само с 2%, а общите периодични приходи спаднаха с 8% през първата половина на годината.

Компанията отбеляза и резки спадове в конкретни сектори: 26% спад на печалбите от вина и спиртни напитки, 19% в часовници и бижута и 6% в основното си подразделение за мода и кожени изделия.

На фона на тези затруднения Бернар Арно призна за „климат на икономическа и геополитическа несигурност“ в доклада за приходите на LVMH за третото тримесечие. Sephora, една от водещите марки на компанията, обяви, че съкращава 10% от работната си сила от 4000 души в Китай поради трудностите на местния пазар.

Макар че луксозната индустрия отбеляза бум след пандемията, подхранван от завръщането на световните пътувания и отложеното потребителско търсене, напоследък тя се бори с тежестта на историческата инфлация, нарастващите лихвени проценти и опасенията за икономическа рецесия, дори сред богатата си клиентска база.