Бернар Арно е похарчил $300 милиона за лов на стартъпи
Главният изпълнителен директор на LVMH прави поредица от инвестиции в изкуствен интелект тази година чрез семейния си офис Aglaé Ventures. Най-големият кръг на финансиране е във френския стартъп Holistic AI
Кралят на лукса Бернар Арно през последните месеци пазарува активно стартъпи в областта на изкуствения интелект.
Главният изпълнителен директор на конгломерата LVMH и четвърти най-богат човек в света с нетно състояние от 184 милиарда долара, направи поредица от инвестиции чрез своята технологично фокусирана рискова компания и семеен офис Aglaé Venture.
От началото на годината са известни пет инвестиции, свързани с AI, според данни, предоставени изключително на CNBC от частната платформа за проучване на финансови активи Fintrx.
Въпреки че сумите на инвестициите не се разкриват, кръговете на финансиране за AI стартъпи възлизат на над 300 милиона долара, според Fintrx.
Най-големият кръг на финансиране е в компания, наречена H, известна като Holistic AI, френски стартъп, разработващ генеративен AI. Основан е от бивши членове на Google DeepMind и включва рисковата Accel Partners LP и Ерик Шмид, бивш главен изпълнителен директор на Google като инвеститори. Кръгът от 220 милиона долара през май, който включва и Aglaé, оценява H на 370 млн. долара.
Aglaé също така инвестира в начален кръг от 25 милиона долара в Lamini, базиран в Пало Алто, Калифорния стартъп, който изгражда корпоративни AI приложения.
През април Aglaé се включва и в кръг серия А от 12 милиона долара за Proxima, базирана в Ню Йорк компания за дигитален маркетинг с AI.
Сред другите инвестиции на компанията на Арно попадат базираната в Торонто Borderless AI, платформа за управление на човешки ресурси и Photoroom, базиран във Франция редактор на изображения с изкуствен интелект.
Докато много от инвестициите на Aglaé в AI са скорошни, преди това тя инвестира в четири кръга на финансиране между 2017 г. и 2019 г. в базираната в Париж Meero, AI компания за създаване на изображения, според Fintrx.
От 2017 г. Aglaé е направила общо 153 инвестиции, според данните на Fintrx, като 53 са в технологични компании, 17 в такива за потребителски стоки, 13 в бизнес услуги и 12 във финансови. Другите инвестиции са в Noom, дигитална здравна платформ и World Music Media, приложение за музика.
Тъй като финансовото състояние на фамилията Арно е толкова силно концентрирано в LVMH с притежание на около 48% от акциите и контрол на 64% от правата на глас в Борда на директорите, Aglaé няма много причини да инвестира в лукс.
Милиардерът и семейството му обаче са колекционери на произведения на изкуството, а Aglaé беше инвеститор в кръг от финансиране от 9,5 млн. долара за LaCollection, платформа за дигитално изкуство.
LVMH се разшири бързо в сегмента на луксозните часовници и Aglaé беше инвеститор в кръга от 108 милиона долара през 2021 г. за платформата за търговия с часовници Chrono24.
Въпреки че е известен със своята отдаденост на луксозната изработка, исторически марки и емоционални връзки с дизайни и художници, Бернар Арно също така е голям фен на технологиите с история и подкрепя успешни технологични стартъпим допълва CNBC.
Семейният му офис беше ранен инвеститор в Netflix през 1999 г., Spotify през 2014 г. и Airbnb през 2015 г.
В реч през май на наградите за иновации на LVMH милиардерът заявява, че е инвестирал в 75 стартъпи през 90-те години и „някои от тях са успели, но много други – не“. „Манталитетът на стартъп компаниите е много близък до ценностите, които ние изповяьдваме: креативност, качество, предприемачески дух и смисъл“, допълва той.