Най-големият европейски производител на автомобили – немската компания Volkswagen, продължава да губи пазарен дял на Стария континент, за осми пореден месец, след скандала с дизеловите й автомобили в САЩ.

Дялът на Volkswagen от продажбите на нови автомобили в Европа през април се е понижил до 25.4% спрямо 26.2% година по-рано, според данни на базираната в Брюксел автомобилна организация АСЕА.

Пазарният дял на компанията за първите четири месеца на годината е в размер на 23.9%, като това е първият случай, в който той пада под 24% от 2011 година насам.

Спадът в дела на немската компания идва в противовес с ръста на продажбите на автомобили през април в размер на 9% на годишна база, до 1.32 милиона броя.

В същото време продажбите на най-големия европейски пазар – Германия, са нараснали едва с 5.3% за изминалия месец.

Април е 32-ят пореден месец на ръст на продажбите на нови автомобили в Европа, като пазарът все още се възстановява от най-ниските си стойности от две десетилетия насам, по време на световната рецесия.

„Европейският пазар на автомобили е на път да покаже стабилен ръст и през тази година“, коментира Хоглер Шмидт, анализатор в Equinet Bank.

Загубеният пазарен дял от Volkswagen до голяма степен е поет от производители като BMW, Mercedes и Fiat Chrysler Automobiles NV.

Продажбите на Daimler са нараснали с 22%, следвани от ръста на Fiat Chrysler с 14% и на BMW с 11%.

У нас през април са продадени 2 173 нови автомобила, или с 8.8% повече, в сравнение със същия месец на миналата година. За първите четири месеца на годината новите регистрации са възлезли на 7 572 броя спрямо 7 006 година по-рано.