2010 г. е била впечатляваща за бизнеса с автомобили втора употреба, като ръстът в продажбите е между 30 и 50%. Това каза зам.-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев. Според него този ръст е невероятен на фона на общата криза.

По думите му търговците са отбелязвали успехи в продажбата на коли втора ръка за сметка на продажбите на чисто нови. Според него се наблюдава тенденцията автомобилите втора употреба да се предпочитат пред новите. Той смята, че българинът е осъзнал, че купувайки чисто нова кола, губи страшно много пари.

„През януари 2009 г. аз съм продал само два автомобила, февруари - три. А януари 2010 г. съм продал вече от порядъка на 12 автомобила, а към края на годината стигах бройка от 25-26 до 30 автомобила. Това означава, че в нашата гилдия хората трябва да са доволни, че има възраждане на пазара и имаме доста добри позиции като авторитет. С всичко това даваме положителна индикация, че пазарът излиза на светло, че сме коректни, даваме прегледани, хубави автомобили на клиентите и почти всички са доволни", каза още Доросиев.

Според него кризата в пазара на автомобили е отминала. Хората предпочитат да закупуват автомобил според възможностите си, като плащат в брой.

„Много хора преди време се залъгваха - даваха им кредити, отстъпки уж, и бяха склонни да плащат чисто нови коли. Сега всеки според джоба си отива и си закупува това, което има в наличност. Не търси чак толкова кредитиране, защото не е сигурен във времето дали ще може да изплаща този кредит", обясни търговецът.

Източник: Фокус