Европейската автомобилна индустрия продължава възстановяването си във втори пореден месец, което кара производителите и доставчиците да се надяват, че държавните субсидии ще спомогнат за по-голям ръст.

Регистрациите на нови автомобили на континента намаляват с 24% на годишна база, според Европейската асоциация на автомобилните производители. Това означава, че положението се подобрява, в сравнение с понижението от 57% през май и срива със 78% през април.

Спадът за първото полугодие е от 38.1%

Продажбите все още обаче остават доста под нивата от миналата година, а надеждите за V-образното възстановяване, което се наблюдава в Китай, намаляват.

Германският автопроизводител Volkswagen AG вчера се опита да ограничи оптимизма, като информира служителите си, че е замразила наемането на нови хора, въпреки ръста на поръчките.

“Възстановяването е бавно, но не толкова бавно, колкото очаквахме,” казва анализаторът на Bankhaus Metzler Юрген Пийпер. “Изглежда сякаш юли може да бъде първия почти нормален месец.”

Автопроизводителите в Европа ограничават разходите, и съкращават работни места, за да предпазят маржовете си на печалба. Daimler AG трябва да съкрати повече от първоначално планираните 15 000 души, заяви ръководителят на отдел Човешки ресурси в компания в интервю за ДПА миналата седмица.

Правителствата се опитват да върнат клиентите в шоурумовете със стимули, насочени към щадящите околната среда автомобили.

Тези усилия вече дават първите си резултати. Франция отчита ръст в продажбите от 1.2%, който е първият от началото на пандемията, след като страната предложи стимули в началото на миналия месец.

Повечето останали държави в ЕС, в това число Германия, Испания, Италия и Великобритания, обаче отчитат двуцифрен спад на продажбите в процентно изражение.

Спадът за България през юни е от близо 30% на годишна база (29.9%). През миналия месец в страната са продадени 2 283 нови автомобила, в сравнение с 3 255 година по-рано.

За първите шест месеца на годината страната се нарежда на пето място по най-голям спад в продажбите с 44.5%. Пред нас са единствено Хърватия (-54.4%), Испания (-50.9%), Португалия (-49.6%) и Италия (-46.1%).

Продадените нови автомобили в България са 10 161 в периода януари – юни, докато за същия период година по-рано те са били 18 323.

В световен мащаб продажбите на автомобили се възстановяват, докато икономите излизат от своите блокади. От китайската асоциация на автопроизводителите обявиха миналата седмица, че перспективите за тази година се подобряват, като прогнозираха спад от 10% - 20% за годината.

В Европа продажбите на автомобили се очаква да паднат с 20%, според прогноза на Bloomberg Intelligence.