Всяка четвърта по-голяма фирма продава онлайн

770
Всяка четвърта по-голяма фирма продава онлайн

© Pixabay

Информационните технологии навлизат с голяма скорост както в ежедневието ни, така и в бизнеса. Присъствието в интернет вече не се разглежда от компаниите като екстра или като алтернативен канал за продажби.

Мрежата се превръща в задължителен фактор не само за увеличаване на сделките, а дори и за запазване на позициите на твърде конкурентния пазар. Иновациите са основният фактор, чрез който една компания може да се изстреля пред останалите в бранша, посочва вестник "Стандарт".

Резултатите от проведено изследване на Националния статистически институт сред предприятията с 10 и повече заети лица показват, че 93.7% от тях използват компютри, като при големите предприятия с над 250 работници относителният дял достига 100%.

Повече от половината от фирмите (50.7%) разполагат със собствен уебсайт, като най-голям е техният дял при компаниите с над 250 души персонал (86.3%). На своя уебсайт предприятията основно предоставят информация за предлаганите стоки и услуги (81.4%), поставят връзка или препратка към профила си в социална медия (31.1%), предлагат възможност за онлайн поръчки или резервации на стоки или услуги (25.9%).

Оказва се, че всяка четвърта фирма с над 10 души персонал продава в интернет. Присъстващите в мрежата компании много бързо се увеличават. Причината за това е, че интернет търговията е основна предпоставка за намаляване на разходите, за разрастване на пазара и оптимизиране на бизнес процесите.

Данните от проведеното наскоро изследване показват, че преди година едва 8.6% от предприятията са продавали своите продукти и услуги онлайн. Оказва се, че само за година делът на компаниите, които продават в интернет, се е утроил.

Голяма част от фирмите, които предлагат онлайн продажби (40%), дават на клиентите възможност да плащат покупките си онлайн с кредитна или дебитна карта, директен дебит или чрез система за електронни разплащания.

Най-много продажби онлайн са осъществени към крайни клиенти (74.2%), но немалко фирми предлагат своите продукти и услуги на други предприятия или на държавни институции (57.6%).

Бизнесът обаче среща сериозни пречки пред осъществяването на електронната търговия, тъй като при голяма част от предприятията продуктите или услугите не са подходящи за продажба по интернет (60.8%), а 26.9% считат, че разходите по внедряване на уеб продажби биха били прекалено високи в сравнение с ползите.

През 2015 г. 10.7% от предприятията са осъществили покупки онлайн, като най-активни при използването на електронна търговия за подобряване на своя бизнес са големите предприятия (22,1%), от които извършват онлайн покупки, а 17.4% продават стоки или услуги по мрежата.

Само за година картината сериозно се е променила, което показва с какви бързи темпове се развива онлайн бизнесът.

Проведеното наскоро изследване на НСИ сред фирмите с над 10 души персонал показва, че почти една трета от предприятията (31.7%) използват различни видове социални медии, за да развиват дейността си и да разширяват своето интернет присъствие. Най-популярни са социалните мрежи (Facebook, LinkedIn, Google+), в които 45.9% от предприятията с над 250 работници поддържат свой профил (при 38% година по-рано).

Големите компании са най-активни и при използването на уебсайтове за споделяне на мултимедия (VBox7, YouTube, Flickr, Picassa, SlideShare и др.) с дял от 18.4%, докато при малките предприятия с 10-49 заети лица относителният дял е едва 7.3%.

Най-активно налагат своето присъствие в мрежата предприятията от секторите „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения" (88.4%) и „Професионални дейности и научни изследвания" (73.2%), а най-малко се възползват от тази възможност предприятията от сектор „Транспорт, складиране и пощи" - 37%.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Ba Na Hills - слънчевата земя на чудесата

Кацнал на висок хълм, който гарантира прекрасен природен пейзаж,...