Започва предпроектно проучване за тунел под Петрохан

1168
Започва предпроектно проучване за тунел под Петрохан

© АПИ

През 2018 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ ще стартира тръжните процедури за избор на изпълнители за строителство и надзор при изграждането на два участъка от път І-1 (Е-79) Видин - Ботевград. Това са отсечките от Видин до Ружинци - 52 км, и от Мездра до Ботевград - 33 км.

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов и областният управител на Видин Албена Георгиева обсъдиха днес на среща с кметовете от областта и председателите на общински съвети подготовката на инфраструктурните проекти в региона и предстоящите в новия строителен сезон ремонтни дейности. Домакин на съвещанието беше областният управител на Видин, а подобни срещи ще се провеждат всеки месец.

На срещата с представителите на местната власт инж. Атанасов съобщи, че през 2018 г. ще стартира предпроектно проучвание за тунел под „Петрохан“, който ще осигури бързо предвижване между София, Монтана и Видин. През тази година ще се ремонтират 43 км от пътя през прохода „Петрохан“, които са на територията на Софийска област. Рехабилитацията на участъка, финансирана от ОП „Региони в растеж“, ще завърши през есента. С успешното изпълнение на обекта ще приключи цялостният ремонт на пътя през прохода, тъй като участъкът на територията на област Монтана беше ремонтиран през 2015 г. С преминаването по път II-81 - през „Петрохан“, пътуването между София и Монтана се съкращава с около 50 км.


Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост II ще се осигури бърза и удобна връзка с автомагистралите „Хемус”, „Тракия” и „Струма”. Общата му дължина е 167 км.

Участъците Видин - Ружинци и Мездра - Ботевград ще се финансират със средства от републиканския бюджет. След приключването на тръжните процедури и подписването на договорите за строителство и надзор ще започнат строителните работи. Предвижда се това да бъде в началото на 2019 г.

С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от тежкотоварния трафик от Дунав моста II.

Отсечката Видин - Ружинци ще бъде по нов терен и ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока и аварийна лента. Ще започва от четирилентовия обходен път при Дунав мост II. Новото трасе ще се отделя от път І-1 на около 500 м след пътния възел с път ІІ-14 за Видин - Връшка чука. Пътят ще преминава източно от Новоселци и Слана Бара, а след това между Дунавци, Търняне и Синаговци.

Продължавайки към Димово трасето ще се насочва на изток от Ивановци и ще пресича път ІІІ-141 между гара Срацимир и с. Срацимирово. След това ще продължава между с. Вълчек и съществуващата ж. п. линия Видин - София. Трасето ще пресича съществуващия път І-1, ще обхожда гр. Димово от запад и отново ще пресича път І-1. Продължавайки към с. Ружинци новия път ще минава на юг от първокласния път между селата Медовница и Орешец. След това отново ще пресича път І-1 и изнасяйки се на север от І-1 ще завършва преди с. Ружинци при км 58+128.

В участъка Видин - Ружинци ще има 7 пътни възли, чрез които новото трасе ще се свързва с пътната мрежа и с населените места в региона. Това са: пресичания с път ІІ-12 за връзка с гр. Видин и гр. Брегово и с път ІІ-14 за връзка с гр. Видин, с Войница, гр. Кула и ГКПП „Връшка чука“; п. в. „Видин“ - при отделяне от околовръстния път на гр. Видин; п. в. „Дунавци“ - при пресичането с път ІІІ-1413 за връзка с гр. Дунавци и Синаговци и Грамада; п. в. „Кула“ - при пресичането с път ІІІ-141 за връзка с гара Срацимир и с. Срацимирово и от там към Грамада; п. в. „Макреш“ - при пресичането с път за с. Вълчек и от там за връзка с път ІІІ-1403 към Макреш. Този пътен възел ще се ползва и за връзка с гр. Димово; п. в. „Бела“ - при пресичането с път І-1 за връзка за гр. Димово, Скомля и Бела.
За намаляване на шума ще бъдат монтирани и шумозащитни съоръжения по участъците в близост до населените места.

Отсечката Мездра - Ботевград ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, като се развива по нов терен в участъците, обхождайки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. Ще бъдат изградени редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и „Ботевград“. Предвидено е построянето на селскостопански надлези, прощадки за отдих и т. н.

По направлението Видин - Ботевград досега със средства от ЕС са изградени обходните пътища на Враца и Монтана, с което трафика бе изведен извън населените места.


Председателят на УС на АПИ инж. Атанасов съобщи още, че през тази година ще бъдат ремонтирани около 45 км третокласни пътища във Видинска област. Ще бъде укрепено и свлачището при 10-ти км на път II-14 Видин - Кула - Връшка чука, а при възможност ще започне и превантивен ремонт на отсечката. Ще се ремонтира и направлението Видин - Лом (път II-11).

За повишаване безопасността на движение по Е-79 с целевото финансиране от бюджета през 2016 г. бяха ремонтирани около 45 км от път I-1 Видин - Враца. На територията на област Видин са ремонтирани отсечките между Видин - Димово - - Бела - Медовница, а в област Враца - ул. „Васил Кънчов“, която съвпада с Е-79 на изхода на областния града в посока Видин.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg