„Пандемията изигра ролята на катализатор на едни процеси, започнали доста преди това, а именно дигитализацията. Последната година българският клиент се научи да минимизира и ограничава потреблението си и малко повече да спестява.

Това впоследствие се отрази и в сериозен бум по отношение на кредитирането и по-точно ипотечното кредитиране", каза по време на 12-ото издание на Шумът на парите Екатерина Кирилова, директор на управление Продажби, Банкиране на дребно в УниКредит Булбанк.

„Какво видя българинът – че да си стоим вкъщи е добре, но ни е нужно малко повече пространство и място, за да работим и учим, както и да сме заедно с близките си. Пазарът също така показа значително ограничение в конкретни сфери и натрупване на свободни средства, което от началото на годината избухна", каза още Кирилова.

Според нея дигитализацията е голям плюс и в момента всички банки инвестират в нея. Кирилова посочи, че вече сме станали свидетели на изцяло дигитални процеси – откриване на клиенти дигитално, изцяло енд то енд финансиране и др.

Често обаче имаме нужда от човешка намеса и това означава включването на човек от банката, било то през видео чат или телефонни разговори или присъствие на място, допълни тя, като посочи, че освен дигитализацията си струва да отбележим сериозното покачване на депозитната маса, както и ръста на ипотечното кредитиране.

Кирилова обяви, че би откроила два продукта – ипотечния кредит, но също така и инвестиционните продукти.

„Българинът като че ли се отвори към различен вид инвестиции. Говорим за свръхликвидността на пазара и на фона на рекордните депозити в банките, те не успяват да защитят парите ни от инфлацията. Ето защо наблюдаваме все повече хора да инвестират във взаимни фондове или структурирани депозити и т.н. Все повече хора отделят по малко, но редовно средства в т.нар. спестовни планове", каза тя.

Екатерина Кирилова смята, че банките и инвестиционните посредници са в основата на повишаването на инвестиционната култура на българите.

„Трябва да сме умерени оптимисти“, посочи още тя, като посъветва клиентите да не гледат само моментното си финансово състояние, но и бъдещите си доходи. Според нея до края на годината пазарът ще бъде много по-отворен за алтернативни форми на инвестиции и дигитални продукти.