Четири условия за по-добра киберсигурност на бизнеса

940
Четири условия за по-добра киберсигурност на бизнеса

© Pexels

„Киберзаплахите продължават да се увеличават. Фишингът продължава да е начин номер едно за проникване в организациите. Киберпрестъпниците винаги са търсили финансова изгода и тази тенденция се засилва. Финансовите киберзаплахи са част от ежедневието на компаниите от дълго време, но формата на заплахата се променя“, категорични са в увода на своя доклад Financial Cyber Survey от Deloitte.

Това обобщение на водещата консултантска агенция отразява факта, че все по-голяма част от съвременния живот преминава онлайн, в това число и чувствителните данни – както потребителски, така и корпоративни.

А тъжната истина е, че откато Deloitte са направили това заключение нещата са се влошили. Нахлуването на Русия в Украйна и заетата от ЕС и САЩ позиция превърнаха западните компании в основна мишена за множество подкрепяни от Кремъл групи. А цената на всеки пробив в сигурността на бизнеса постоянно расте и защитата на чувствителните данни става първостепенен приоритет.


Затова компаниите трябва да са готови да отговорят на предизвикателствата на променящата се среда. Британската финтех компания Payrow дава следните препоръки за киберсигурност за предприятията, които искат да се защитят през 2023 г.

Обучавайте служителите си да са нащрек за заплахите

По-голямата част от хакерските атаки се осъществяват, след като някой отвори подвеждаща връзка в имейл, така че е изключително важно служителите на една компания да знаят, че трябва да бъдат нащрек. Тези атаки се наричат фишинг и могат да бъдат много добре организирани. Обикновено жертви на фишинг атаки стават малките предприятия, тъй като по-големите фирми разполагат с отдели за сигурност и програми за обучение, които подготвят служителите им за справяне с този вид заплахи.

Независимо от размера на предприятието обаче наличието на солидна програма за обучение по киберсигурност ще допринесе много за защитата на предприятията. При постъпване на работа новите служители трябва да бъдат инструктирани как да се справят с този вид атаки, след което да бъдат организирани периодични програми за обучение на целия персонал.

Не забравяйте, че заплахите се развиват. Затова служителите също трябва да актуализират знанията си.

Хакери атакуват енергийния сектор през новa уязвимост в IoT устройстватаУязвимият компонент представлява риск за веригата на доставки, който може да засегне милиони организации и устройства

Използвайте външни одити на сигурността

Всяка система има "сляпо петно" и винаги е полезно да се потърси нов поглед върху проблемите със сигурността. Тук на помощ идват услугите за независим одит. Те ще ви помогнат да откриете уязвими места във вашата компания, за които не сте знаели досега. Подобна крачка ще ви позволи да се консултирате с експерти, които ще ви помогнат да сте една крачка пред всички зловредни актьори и да оптимизирате сигурността на вашите чувствителни данни.

Друго нещо, за което ще ви помогне одитът, е да реагирате, когато сигурността ви е компрометирана. Липсата на план за действие в случай на пробив може да утежни проблемите ви десетократно.

Периодично актуализирайте софтуера си за сигурност

Рисковете, с които се сблъсквате в областта на киберсигурността, непрекъснато се развиват. Тъй като целите стават все по-големи, атаките обикновено стават все по-сложни. Поддържането на софтуера ви за сигурност в актуално състояние е от съществено значение. Трябва също така да следите последните постижения в областта на киберсигурността и да се опитате да използвате най-добрите решения за спецификата на вашата компания.

Освен фишинг атаките, най-голямата заплаха за сигурността на една компания са уязвимостите, които могат да бъдат открити от хакери в остарелия софтуер за сигурност. Колкото по-дълго даден софтуер за сигурност е на пазара, толкова повече време имат нападателите, за да го анализират за слаби места.

Ето защо трябва винаги да актуализирате защитата си, когато имате възможност, и да следите за най-новите версии.

Използвайте двуфакторно удостоверяване (2FA)

Процесите на удостоверяване на автентичността позволяват на предприятията да проверяват самоличността на своите клиенти. Тези процеси са от съществено значение за защитата на чувствителни данни. 2FA е по-всеобхватен процес на удостоверяване, при който потребителят трябва да предостави две различни средства за удостоверяване на самоличността си.

Обикновено 2FA изисква от потребителя да въведе код, който получава чрез текст, телефонно обаждане или специално приложение.

2FA значително намалява риска от попадане на важна информация в неподходящи ръце. При активирано 2FA ще бъде почти невъзможно за хакерите да получат достъп до привилегировани данни, а ако все пак успеят да го получат, вероятно това ще бъде регистрирано своевременно.

 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg