Китайският технологичен гигант Alibaba Group е мишена на около 300 млн. кибератаки всеки ден, според основателя и бивш изпълнителен президент на компанията Джак Ма.

Ма заяви, че “се гордее” с това, че въпреки множеството опити за хакерски пробиви, подразделението за разплащания на групата Alipay, което има близо 1 милиард потребители и обработва трансакции на стойност 50 млрд. долара всеки ден, все още не е изгубило “нито един цент” в полза на хакерите.

“Срещу Alibaba Group има по над 300 милиона хакерски опити на ден. Всеки ден. Но се справяме с това. Нямаме даже и един проблем,” заяви Ма по време на конференция на Forbes в Сингапур.

За сравнение китайският технологичен гигант Huawei е обект на около 1 милиона кибератаки дневно, според директора по сигурността на компанията. Другите технологични компании не са толкова открити по отношение на уязвимостта си от кибератаки.

Alibaba се сблъска с мащабна кибератака през февруари, която постави под заплаха профилите на 20 милиона потребители на сайта за електронна търговия Taobao. Компанията обяви, че е засекла атаката.

Ма изтъкна напредналите технологични възможностти на компанията, отбелязвайки, че машините се справят по-добре от хората в това да използват логика за осуетяването на зловредни онлайн атаки.

“Ние обучаваме машината по всички начини, по които хората се опитват да мамят,” каза още Ма. “Машинита помни милиони начини на измама, така че когато започнем да се опитваме да мамим, тя вече знае, че го правим. В това отношение ние защитаваме всички технологии.”

За да постигне това ниво на точност, Ма отбелязва, че компанията трябва да събира огромни количества потребителски данни. Според него това позволява на Alibaba да разработва защитни мерки за засичане на злонамерени потребители.

“Дайте моите данни на машина,” казва Ма. “Имам доверие повече на машината, отколкото на хората.”

“Давам данните си на хора и се притеснявам. Хората казват: „Това е Джак Ма, искам да науча повече за него.” На машините не им пука дали си Джак Ма или Джак Лий. На машините им пука дали правиш добри неща или лоши неща.”

Ма се оттегли от Alibaba през миналия месец, 20 години след основаването на компанията, припомня CNBC.