Fortnite приключва в Китай.

Изключително популярната игра, която е собственост на Epic Games, ще закрие своята местна китайска версия на 15 ноември, според уведомление на уебсайта на компанията.

Потребителите пък вече не могат да регистрират нови профили от 1 ноември.

От Epic не предоставят конкретна причина за спирането на Fortnite в China.

Китайската версия на играта Fortress Night беше пусната през 2018 г. в партньорство с Tencent. Базираният в Шънджън технологичен гигант е сериозен акционер в Epic, като притежава 40% от компанията, информира CNBC.

Играта технически така и никога не беше пусната напълно в Китай. Вместо това тя можеше да се играе в “тестови” режим, който изключва част от функционалностите от основната версия, като покупките вътре в играта.

От бедност като дете до топ геймър и 500 000 долара в банкатаАко превръщането на електронните спортове в индустрия за милиарди не е достатъчно, за да ви убеди, че видеоигрите са нещо повече от начин децата да прекарват часове наред в стаите си, трябва да видите как се развива кариерата на професионалния геймър Леонардо “MkLeo” Лопес Перес


“Жанрът Battle Royale (Кралска битка), в който е играта, е силно регулиран в Китай,” пише в Twitter Даниел Ахмад, старши анализатор в Niko Partners. “Игрите, които се одобряват там, са със сериозни промени в съдържанието.”

Китай е известна с желязната си хватка върху сектора на видео игрите. Те трябва да преминат през строг процес на одобрение преди да бъдат пуснати в страната, а западните заглавия често се налага да бъдат сериозно цензурирани.

По-рано през годината Пекин наложи още по-строг контрол върху индустрията на игрите, като правителството ограничи времето, в което геймърите под 18-годишна възраст могат да играят - до 3 часа седмично.

Epic Games е поредната щатска компания, която излиза от китайския пазар след предприетите свирепи регулаторни мерки срещу технологичния сектор в страната.

Миналия месец притежаваната от Microsoft LinkedIn обяви, че закрива местната си версия в Китай.

Вместо това компанията планира да пусне сайт за обяви за работа в Китай без никакви функционалности на социална медия.