Три законодателни акта подписаха Павлова и Таяни в Брюксел

1544
Три законодателни акта подписаха Павлова и Таяни в Брюксел

Правилата за командироването на работници подписа днес министърът за Българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова заедно с председателя на Европейския парламент Антонио Таяни.

„Това е един от най-значимите успехи на Българското председателство, който изискваше денонощна работа и извоюването на съгласие и компромиси от всички държави членки. Приносът към по-справедлив и ефективен пазар на труда, който да отговаря на новите икономически реалности, е наш приоритет“, коментира министър Павлова при подписването на законодателния акт.

“Резултатите в сферата на социалната политика са видими – както по брой затворени досиета, така и по тяхното значение“, допълни тя.

Целта на преразгледаната директива е да улесни трансграничното предоставяне на услуги, като същевременно се гарантира лоялната конкуренция и зачитането на правата на изпратените в друга държава работници - справедливо заплащане, равни условия на труд в приемащата държава, защита срещу злоупотреби за времето на командироването.

Транспонирането на промените трябва да се случи 2 години след влизането в сила на директивата. За сектора на международния автомобилен транспорт, тези правила ще се прилагат от датата на влизане в сила на бъдещо и конкретно за сектора законодателство.

Още два законодателни акта бяха утвърдени днес - промените на Европейския парламент и на Съвета относно регулирането на професиите и регламента относно мониторинга и докладването на емисиите на CO2 и разхода на гориво на нови тежкотоварни превозни средства.

Директивата за новото регулиране на професиите засяга близо 50 милиона европейски граждани, работещи в сфери като медицина, фармацевтика, архитектура и други. Това досие е част от т.нар. „пакет за услугите“, който е ключов за европейския Единен пазар, защото секторът на услугите допринася за близо 70% от работните места и също такъв дял от европейския БВП.

Промените трябва да подобрят прозрачността на начина, по който определени професии се регулират в държавите членки. Тя ще гарантира, че националните мерки са пропорционални и че нито ограничават неоправдано достъпа до професионални дейности, нито създават необосновани тежести на вътрешния пазар.

Регламентът относно мониторинга и докладването на емисиите на CO2 и разхода на гориво на нови тежкотоварни превозни средства е част от цялостните усилия на ЕС за намаляване на въглеродните емисии и е още една стъпка напред към конкурентоспособна икономика. За леките и лекотоварните автомобили вече има въведени правила.

Предварително споразумение, което е подписано, е предназначено за новите камиони и градски и междуградски автобуси. За първи път по стандартизиран начин ще се извършват измерванията и мониторингът на емисиите от регистрирани в ЕС тежкотоварни превозни средства.

Регламентът ще даде възможност за създаване на централен регистър на ЕС, в който компетентните органи и производителите ще предоставят данни за емисиите на CO2 и разхода на гориво на превозните средства.

Миналата седмица България успя да постигне и общ подход в Съвета по три други важни досиета – Директивата за прозрачни и предвидими условия на труд, Директива за баланса между личния и професионалния живот за родители и лицата, полагащи грижи и Регламента за координация  на системите за социална сигурност.

Повече за подписаното днес законодателство ще откриете тук.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg